
Quan algú engega un negoci, els seus objectius són: vendre més i a més clients, pujar el preu, reduir costos i crear un actiu bo per vendre'l. Doncs cal saber que quatre estan relacionats amb el màrqueting, així que cal tenir una bona campanya. Però no ens hem d'alarmar, no hem de fer cap inversió gegantina. Amb conscienciar l'equip, adoptar una actitud adequada i analitzar el mercat i el client, una gran part del camí està feta.
Amb el llibre d'aquesta setmana, Marketing de bajo presupuesto for rookies de Karen McCreadie (LID Editorial, 2013) aprendrem quines són les claus per elaborar una estratègia idònia pel nostre negoci sense acabar en números vermells.
Segmentar el mercat
Competir en un mercat genèric demana un pressupost elevat en màrqueting. I, segurament, acabarà amb resultats poc satisfactoris. Per això, el més útil és focalitzar tota l'atenció en el 20% dels clients que generen el 80% dels ingressos. Un cop es tenen identificats, tota l'empresa ha de conèixer els seus nom. Posteriorment, buscar tot aquell que tingui un perfil similar per incloure'l a la llista de clients potencials. Resumint, la clau està en treballar un nínxol dins del mercat.
Màrqueting de testimonis
Els testimonis són la publicitat més fàcil i barata que es pot tenir, però només el 2% de les empreses l'utilitzen. Quan un client queda satisfet, hem d'agafar per rutina demanar-li que ens escrigui la seva experiència per pujar-la a la xarxa o incloure-la als fulletons de màrqueting i deixar-la a la vista de tothom.
Ara bé, el comentari d'aquests ha de ser detallat i ha de quantificar el valor del suport o feina que ha fet la nostra empresa. Tenir, també, una signatura és el que li dóna credibilitat. Si el client no vol donar el seu nom, una bona alternativa són les inicials.
Els errors del màrqueting casolà
Per repensar tota l'estratègia, hem d'agafar el material que tenim per revisar-lo. Hi ha lletres i mides diferents? L'estil no lliga amb el missatge? Hi ha errors d'ortografia? Falta un titular i una ganxo? D'acord, ha arribat el moment d'estripar-ho tot.
Tenir pocs diners no significa que pugem embarcar-nos en l'aventura de fer nosaltres la feina. Si ho fem, hem de tenir clares algunes pautes normes bàsiques de coherència entre la filosofia de l'empresa i com la transmetem.
Imatge i titular, el primer que llegim
La imatge és el que més crida l'atenció en un cartell. I no serveix posar una foto atraient i amb poc sentit dins el missatge, perquè això només fa que molestar. Tot seguit anem cap el titular i allà s'hi queda el 80% de la gent. Per això, cal tenir una frase amb ganxo, per fer que el lector segueixi recorrent l'anunci. Finalment, després del peu de foto i de la resta de grafismes, anem al text. Així doncs, queda prohibit dependre totalment d'ell perquè fracassarem.
VIAempresa sorteja un llibre d'empresa entre els seus subscriptors. Aquesta setmana, la guanyadora de Marketing de bajo presupuesto for rookies (LID Editorial, 2013) és Sílvia Vila. Enhorabona i gràcies per participar!