Píndoles per emprendre

VIA Empresa recomana un llibre que aplega més de 300 consells d'experts per iniciar el camí de l'emprenedoria i crear un negoci d'èxit

    Per triomfar a la xarxa, s'ha de revolucionar per atraure els clients
    Per triomfar a la xarxa, s'ha de revolucionar per atraure els clients
    09 d'Octubre de 2015
    Act. 24 de Maig de 2017

    Vols muntar un negoci i no saps per on començar? Primer de tot, per la idea, perquè sense una idea que mogui tot l'engranatge és pràcticament impossible iniciar-se en això de l'emprenedoria. El que ve després és un procés més llarg i feixuc, on els consells dels experts són vitals per tal d'escollir el camí idoni per a cada persona.

    En aquest sentit, el llibre Píldoras para emprender (LID Editorial, 2015) es pot convertir en un bon aliat. És una mena de manual que recull 300 consells d'emprenedors en sèrie, directius, gerents i altres càrrecs amb experiència que desgranen les diferents fases que conformen l'aventura de llançar un negoci. Els seus autors són Juanma Romero i Luis Oliván, director i presentador, i realitzador del programa de TVE Emprende i Emprende Express.

    Píldoas para emprender s'estructura en sis blocs: management, formació, comunicació, màrqueting digital, creixement i internacionalització, emocions i coaching. Cadascun d'aquests capítols està desenvolupat per experts en la matèria i plantegen preguntes claus com les que destaquem.

    Un emprenedor té un perfil determinat?
    Perseverant, bon comunicador, capacitat d'enamorar el client, l'equip i els inversors, i ser capaç d'escoltar, així com tenir el suport moral del seu entorn. Aquestes les qualitats que ha de tenir una persona per esdevenir un bon emprenedor segons les germanes Elena, Natalia i María Gómez del Pozuelo, directives amb una llarga trajectòria en el món de l'empresa i l'emprenedoria.

    Com saber si la idea de negoci pot donar resultats?
    "Cal analitzar si la idea compleix els següents requisits: ha de resoldre un problema o respondre a una necessitat i que la resolgui a un bon nombre de persones; la gent ha d'estar disposada a pagar per ella i ha de ser escalable i internacionalitzable", respon Elena Gómez del Pozuelo.

    Com es construeix una marca forta?
    Qui respon a aquesta qüestió és Nuria Marcos, directora general de PONS Patentes y Marcas Internacional: "Ha de donar a conèixer al consumidor l'origen empresarial, indicar la qualitat del producte o servei, i garantir el bon fer o goodwill".

    Més enllà de la construcció de la marca, l'experta insisteix amb la seva aportació en la importància de protegir el negoci. Per això aconsella registrar la marca i la patent, i protegir també el nom de la companyia a Internet mitjançant un registre "tant amb nom de domini territorial (.es, .fr) com amb caràcter genèric (.com, .net) o bé l'activitat de l'empresa a través de nous dominis sectorials (.hotel, .shop).

    Per què pujar vídeos a YouTube?
    A ningú li passa per alt que la promoció digital del negoci és, avui dia, una de les estratègies més efectives per donar-se a conèixer. Entre les plataformes que més han consolidat el seu poder hi ha YouTube, especialment si es compta amb el suport de prescriptors i influencers.

    En el cas de no tenir-los, pujar a la xarxa social vídeos propis és la millor opció. Per a la directora de Comunicació de l'Escola d'Organització Industrial, Tíscar Lara, el vídeo és "el contingut més consumit a Internet" i el fet de poder crear una píndola audiovisual amb una webcam, un smartphone o una tauleta agilitza la feina.

    Com es pot passar de ser una marca que utilitza les xarxes a ser una vertadera marca 2.0?
    "Les empreses 2.0 són actives. Busquen interacció i creen continguts adaptats a cada persona del seu mercat. Són marques que parlen de tu i del que t'interessa en comptes de parlar de si mateixes", respon l'experta en creació de marques líders en entorns reals i digitals, María Millán.

    Conscient de la dificultat que suposa destacar per a les companyies entre tota l'allau de missatges de la xarxa, Millán considera que la clau és "revolucionar". "Quan es té clar què és el que et diferencia de la resta del mercat, el millor és explicar-ho de manera original", matisa, i insisteix que aquesta revolució s'ha de fer amb seny, "amb un pla de marca i de comunicació clars".

    Consolidar el pla d'empresa, crear el negoci i créixer
    Les fases que segueixen al procés de donar forma a la idea i comunicar-la són complexes. Per això, el llibre ofereix el consell d'experts com l'expert en franquícies Santiago Barbadillo; la sotsdirectora de Nous Projectes d'ICEX, Mar Castro de la Montaña; o l'especialista en neurociència, sòcia de Be-Up i fundadora de Neuroclick, Marta Romo.

     


     

    Autor: Juanma Romero i Luis Oliván
    Editorial: LID Editorial
    Any de publicació: 2015
    Tema: Emprenedoria

    Més informació 
     

    Ets subscriptor de VIAempresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.