Què fa Uber amb les nostres dades?

L'aplicació de transport entre particulars ha vist en el Big Data el complement perfecte i ha creat recentment un equip especialitzat per treure'n el màxim profit

L'anàlisi i visualització de dades és una prioritat per Uber. La companyia, líder en el transport privat a través de smartphones, va crear l'any 2015 un equip d'especialistes que, en només un any, ha passat de tenir dos membres a tenir-ne quinze. Són científics de dades, dissenyadors, programadors i fins i tot periodistes que treballen conjuntament per generar mapes i interactius de tota mena.

L'objectiu és aprofitar les dades generades per cadascun dels vuit milions d'usuaris de l'aplicació, que cada dia deixen un rastre de coordenades GPS a 400 ciutats de tot el món. Cada viatge i passatger és una dada clau per millorar l'aplicació i comprendre millor el negoci.

UberPOOL
Un dels primers descobriments que ha realitzat l'equip de visualització d'Uber és la ratificació que el sistema UberPOOL funciona. Es tracta d'una eina de l'aplicació Uber que permet unir en un sol viatge els itineraris de dos usuaris que vulguin fer un viatge molt similar en destí i origen al mateix temps.

La visualització comparada dels viatges separats i conjunts demostra que la utilització d'UberPOOL redueix la congestió en les vies més transitades. El mapa, a més, ha servit a Uber per mostrar com aquest sistema pot tenir un rol clau per millorar l'eficiència del trànsit a les ciutats.


Mapejant Uber
Cada cop que un usuari viatja amb Uber, el seu origen, destí i recorregut queda registrat als servidors de la companyia. L'equip d'enginyers d'Uber ha posat sobre un mapa tots aquests itineraris (prop d'un milió al dia) i els ofereix de manera oberta a Internet. Els resultats s'actualitzen en temps real, i són molt útils per analitzar el trànsit o localitzar els destins amb més demanda. D'aquesta manera, per exemple, els conductors poden localitzar els "punts calents" i apropar-s'hi per obtenir més clients.



Més enllà d'Uber
Les dades i visualitzacions d'Uber no només resulten útils per als passatgers i conductors que fan servir l'aplicació o per a la mateixa empresa. També són molt interessants per entendre millor la vida a una ciutat en concret. Amb les dades agregades de Nova York, per exemple, descobrim que l'aeroport de La Guardia genera més viatges Uber que l'aeroport John F. Kennedy; o que la majoria de viatges des d'ambdós aeroports es dirigeixen a Manhattan.
Avui et destaquem
El més llegit