Reese Witherspoon impulsa el Netflix de l'empoderament femení

L'actiu és la fundadora de Hello Sunshine, la productora que està triomfant a Hollywood posant a les dones al centre de les històries

L'actriu Reese Witherspoon
L'actriu Reese Witherspoon

L'esclat del cas Weinstein ha portat als titulars les desenes de casos d'assetjaments i abús que les dones han patit durant dècades en la indústria de l'espectacle. A través del moviment 'Me Too', actrius de Hollywood com Alyssa Milano, Gwyneth Paltrow o Uma Thurman han parlat per primer cop de la violència patida a mans de productors, directius i, fins i tot, companys de rodatge. Una de les artistes més actives en el moviment ha estat Reese Witherspoon, que va denunciar el seu cas en un acte organitzat per la revista Elle i va aprofitar el seu èxit a l'última gala dels Emmy per animar a les dones a "ser protagonistes de les seves pròpies històries". Podria ser una frase retòrica més, però en el cas de l'actriu, no és més que la verbalització de la seva pròpia experiència des de 2016, quan va fundar Hello Sunshine.

El projecte de Witherspoon planteja tota una revolució per la indústria audiovisual. Hello Sunshine és una productora de programes, sèries i pel·lícules pensats, fets i produïts per i per a dones. I el punt de partida de la idea va ser l'estat de frustració al qual va arribar l'actriu amb 41 anys i més de dues dècades de trajectòria professional quan va començar a rebutjar un guió rere un altre per la manca d'identificació amb els papers proposats. "Llavors vaig pensar en la meva mare, que sempre em deia que, si volia alguna cosa, havia de prendre la iniciativa per aconseguir-ho".

Dit i fet. Des de llavors, Hello Sunshine ha iniciat la producció de tres productes per Apple TV. Entre aquests nous productes hi haurà una sèrie de 20 capítols protagonitzada per la mateixa Witherspoon i per Jennifer Aniston, i per la que Apple ha pagat 240 milions de dòlars; una xifra poques vegades vista a Hollywood. L'altre gran contracte aconseguit fins ara per l'empresa és la participació en la segona temporada de Big Little Lies, d'HBO. Una de les sèries revelació de 2017, protagonitzada per Witherspoon i Nicole Kidman entre altres actrius.

Les actrius de 'Big little lies'
Les actrius de 'Big little lies'

L'ambició de Hello Sunshine és fer front a les grans productores del moment, com ho són Netflix, la mateixa HBO i Amazon. I ho vol fer amb les seves pròpies armes. "La nostra missió és crear formats televisius per altres dones, per altres guionistes, directores i actrius que vulguin aquesta nova perspectiva en les històries, i crec que hem aconseguit fer un clic en la ment de la indústria", explicava Witherspoon al New York Times. En aquesta nova televisió, la productora promet visualitzar a un perfil de "dones fortes i de personalitats complexes per donar veu a les heroïnes que sempre queden a l'ombra".

Emprenedora d'èxit

Si hem de fiar-nos de la trajectòria empresarial anterior de Witherspoon, podem apostar que Hello Sunshine serà tot un èxit. El 2015, l'actriu es va llançar al món de la moda amb la creació de la marca Draper James. Un altre model de negoci amb impacte immediat. Tant, que en els seus primers mesos de vida va aconseguir una inversió de 10 milions de dòlars per expandir la marca i va signar un contracte milionari per vendre els seus productes a la cadena de tendes de luxe Nordstrom.

Més informació
Hilary Swank uneix moda i esport
Kim Basinger, el somni de construir un nou Hollywood
La muntanya russa empresarial de Dolly Parton
Avui et destaquem
Comentaris