Ser emprenedor, missió impossible?

Tot i que espanta, ser al capdavant d'un projecte i d'un equip no és difícil si se sap com liderar. El llibre d'aquesta setmana ho demostra amb alguns consells

    Trobar el camí per tenir èxit no és impossible, sinó que cal seguir unes pautes
    Trobar el camí per tenir èxit no és impossible, sinó que cal seguir unes pautes
    22 de Maig de 2015 - 02:00
    Act. 30 de Maig de 2017 - 13:08

    Dirigir un projecte, un equip i emprendre, ha de deixar de fer respecte. És cert que no tothom té les qualitats per ser al capdavant, però sí per contribuir a fer d'un grup de persones un equip fort per assolir l'èxit.

    El llibre d'aquesta setmana, ¡Dirigir un proyecto es fàcil! (Profit Editorial, 2015) se centra en el rol del líder. Mitjançant 24 afirmacions que formula el seu autor, Gay R. Heerkens, es desenvolupen alguns dels hàbits que un bon líder ha d'adquirir per convertir una iniciativa en una empresa reeixida i demostrar que dirigir un projecte és fàcil.

    "Les habilitats interpersonals i socials són essencials per a l'èxit"
    Que un projecte tingui un bon resultat depèn, en gran mesura, de la sinceritat, la tolerància i l'actitud receptiva del líder que hi ha al capdavant. És una de les afirmacions més contundents del llibre i una de les primeres idees que l'autor deixa clares.

    Si un director no té l'autoritat formal, reconeguda pels seus treballadors, difícilment podrà liderar com ho hauria de fer. Hi ha d'haver un feedback que permeti millorar dia a dia amb els comentaris i experiències de les persones que, al cap i a la fi, s'encarreguen de donar forma a les ordres que es donen des de dalt. I és de gran ajuda que la persona que es troba en la cúpula estigui disposada a treballar tant com un altre empleat.

    "No es pot solucionar la necessitat real si no s'identifica"
    Cap projecte es converteix en un èxit seguint els mateixos passos que s'havien pautat inicialment. Sempre cal adaptar-lo a poc a poc i a mesura que s'avança, perquè van sorgint entrebancs i detalls amb qui el CEO segurament no comptava.

    Això que sembla tan lògic, però, al final no ho és. És un error habitual avançar a cegues i sense mirar el voltant, de manera que no es veuen els problemes reals ni es troben solucions per solucionar aquests entrebancs del moment.

    "Construir un equip unit no és un joc"
    Al principi, cada membre d'un grup es pregunta quin és el seu rol a escala individual. Pensa només en la seva feina i en què pot contribuir al col·lectiu. Amb el temps, aquest individualisme inicial passa a convertir-se en un sentiment de pertinença que substitueix el "què haig de fer" per un "què hem de fer". I arribar a aquest pas només s'aconsegueix amb un bon director que sàpiga donar confiança i motivar els seus companys.

    "El que passa després d'un projecte sol ser més important que el projecte"
    Abans de prendre decisions a llarg termini, cal pensar en detalls com la viabilitat en un futur, no en el moment immediat. Una solució pot resoldre un problema temporal, però generar un desajust pròxim.

    També cal pensar en la persona que pot patir les conseqüències de la decisió o el líder ideal per ser al capdavant; com també les mesures per fer que tot l'equip s'adapti als canvis que es van implementar a poc a poc perquè no generi inestabilitats de futur.

    "Dediquem més del 80% del temps a comunicar-nos. Comuniquem-nos bé!"
    Un bon discurs conté tres elements bàsics: un objectiu definit, una forma clara i coherent, i una frase que resumeix i confirma la idea general. Sense aquests tres punts, la comunicació dins un equip segurament serà deficient.

     

     

    Autor: Gay R. Heerkens
    Editorial: Profit Editorial
    Any de publicació: 2015
    Tema: Direcció

    Més informació 
     


    Ets subscriptor de VIAempresa? Entra, participa al sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.