Solucions Big Data per dormir més i millor

Els desordres de la son són considerats un problema de salut als Estatss Units, una oportunitat de mercat per a moltes empreses que inverteixen en Big Data per trobar noves solucions per al consumidor

Els desordres de la son influeixen en tots els àmbits de la vida, i són moltes les persones que s'hi veuen afectades. El Centre per la Prevenció i Control de Malalties (CDC) del Govern dels Estats Units assegura que els problemes per dormir afecten la salut de 70 milions de nord-americans i ho cataloguen d'epidèmia.

En aquest context, empreses de matalassos, clíniques i també companyies tecnològiques han trobat en l'Internet de les Coses i el Big Data un gran aliat pel sector. Nike, Fitbit o Jawbone són alguns dels exemples que han creat 'gadgets intel·ligents': rellotges i polseres que recullen dades sobre els hàbits de vida i de son, com ara les passes fetes en caminar, el ritme cardíac o les hores de repòs, gràcies a l'ús del Big Data.

Pel que fa a l'anàlisi de dades de la son, cap sistema és encara perfecte (al cap i a la fi, la manera de dormir és gairebé única per a cada persona) però els patrons de conducta que s'han anat descobrint en l'àmbit d'usuari i de col·lectius, resulten interessants tant des d'un punt de vista de la salut humana, com dels negocis.

L'empresa Jawbone, per exemple, ha recollit les dades d'un milió de persones que utilitzen els seus rellotges intel·ligents als Estats Units i n'ha analitzat els patrons de son. Ha descobert, per exemple, que la majoria de persones analitzades que vivien al camp, descansen més que els usuaris de ciutat. A cap de les grans ciutats nord-americanes analitzades el ciutadà dorm les 7 hores diàries recomanades.

També ha descobert que ciutats amb molta vida nocturna com Miami, Atlantic City o Las Vegas se'n van a dormir més tard; o que a zones on només hi ha universitats, l'hora d'anar al llit també és ben entrada la nit. En aquest cas, però, cal suposar que la raó de la vetlla són els estudis. Les zones dels Estats Units on van a dormir més d'hora són Maui i Kauai, a Hawaii. Se'n van a dormir al voltant de les deu i mitja de la nit.



L'estudi de Jawbone pot semblar purament anecdòtic, però demostra el potencial que té el Big Data en l'estudi de la son i les seves aplicacions en els negocis o la salut. Les dades desvelen patrons de vida i consum, patologies de la son i les seves causes, etc. Empreses com Fitbit, líder en la venda de polseres i rellotges per la son als Estats Units, ja n'han sabut treure profit. El darrer any, la companyia va facturar 745 milions de dòlars.
Avui et destaquem
El més llegit