Twitter vol dinar "pasta"

160.000 tuits mencionant la paraula "pasta" durant set dies permeten descobrir les receptes més apreciades, els països on més triomfen i també patrons de consum i conversa

Quin és el plat de pasta més popular al món? Potser uns macarrons a la bolonyesa? O unes tallarines a la carbonara? O uns gnocchis al pesto? Doncs segons Twitter, el plat italià per excel·lència té més d'oriental que d'europeu. Triomfa la pasta amb gambes, ametlles, tonyina o pollastre. Uns ingredients que ens transporten a terres com l'Índia o el Japó.

Potser hi té alguna cosa a veure que, després de l'anglès i l'espanyol, la llengua en la qual més es parla de pasta a Twitter sigui el japonès. 17.172 tuits van mencionar la paraula pasta en aquest idioma la darrera setmana de setembre. Això es desprèn d'un estudi del científic de dades italià Matteo Borsacchi publicat al blog Presente Sul Web.

L'anàlisi, realitzat entre el 26 de setembre i el 3 d'octubre, va recollir uns 160.000 tuits emesos. És a dir, uns 27.000 missatges al dia. La investigació pot semblar un pur divertiment de Borsacchi. I probablement ho és. Però els resultats no són anecdòtics. Que una llengua com el japonès (12è en nombre de parlants al món) sigui la tercera llengua en què més es parla de pasta, no és cap casualitat. Al cap i a la fi, la pasta, sobretot en forma de fideus soba, és un element clau en la dieta nipona des de fa més de 400 anys. 

 

El ramen és una sopa de fideus, la pasta més consumida al Japó. 


Tampoc és casualitat que l'italià, la llengua número 20 en quantitat de parlants al món, sigui la cinquena en mencions a l'estudi, amb 7.563 missatges. Itàlia és el primer país productor de pasta al món. Segons l'Associació de Fabricants de Pasta de la Unió Europea, en produeix 3.326.750 tones l'any.

A l'estudi, sorprèn força que el turc segueixi a l'italià en nombre de mencions a Twitter, amb 6.403 impactes; però no resulta tan estrany en saber que Turquia és el cinquè productor mundial de pasta, just després d'Itàlia, els Estats Units, Brasil i Rússia.

L'anàlisi també resulta útil per comprendre com funciona la conversa a Twitter. Els consells, les curiositats i les receptes tenen molt de protagonisme en una conversa sobre menjar; però els missatges que triomfen més són les bromes. Més encara si les fan famosos.

Entre els tuits més difosos destaquen diversos que fan befa, i la majoria dels usuaris més influents de la conversa, o bé tenen molts seguidors, o bé són usuaris verificats per Twitter.



El missatge més retuitejat de l'estudi compleix totes dues característiques. El signa Alex William Gaskarth, cantant del grup de pop punk All Time Low, que bromeja davant la seva incapacitat per no menjar-se un bol de pasta quan està afamat.


Avui et destaquem
El més llegit