Un MBA per a la vida real

Els coneixements més útils no s'adquireixen a la universitat ni a les escoles de negocis, s'aprenen amb el dia a dia a l'entorn laboral i personal, i també amb el treball en equip

    El llibre vol ser un complement per a tots els directius
    El llibre vol ser un complement per a tots els directius
    19 de Febrer de 2016
    Act. 24 de Maig de 2017

    No hi ha estudiant d'Administració i Direcció d'Empresa que no pensi en un MBA un cop finalitza la carrera. Bé, potser sí que n'hi ha, però en són ben pocs, quan el cert és que la gestió empresarial i el coneixement necessari per tirar endavant un bon negoci s'adquireix en el dia a dia.

    Això és el que defensen els autors de El MBA para la vida real (Ediciones Urano, 2015) de Jack Welch i Suzy Welch. Un llibre que, com bé defineixen els seus autors, "va més enllà de les teories, conceptes i ideologies, i se centra en els problemes quotidians que tenen tots els directius d'empreses i emprenedors". I és que els autors, després d'entrevistar-se amb empresaris i de seleccionar moments concrets de la seva vida laboral, han arribat a la conclusió de què als negocis mai es deixa d'aprendre.

    Jack Welch ha sigut durant més de 20 anys CEO de General Electric i actualment gestiona el Jack Welch Management Institut, on imparteix un MBA online. Suzy Welch, escriptora i periodista, ha sigut editora de la Hardvard Business Review i és directiva en diverses organitzacions governamentals. Dos perfils més que idonis per resumir el que els ha ensenyat trajectòria professional en un llibre. Repassem algunes de les seves conclusions.

    "Els negocis són l'esport d'equip per excel·lència"
    Aquesta és la primera gran afirmació que fan els Welch al manual. Tenir 500, 5.000 o 15.000 treballadors no important, el que de debò influencia és que no sigui només una persona la que es troba al capdavant de l'empresa.

    Des del seu punt de vista, l'acció de dirigir un negoci s'ha de fer amb l'objectiu "d'aprofitar tots els consells, idees i ajuda que la plantilla pugui aportar". Per això no temen a dir que els MBA de tota la vida necessiten incorporar aquesta variable humana, la que podria ensenyar als futurs líders que ser un bon gerent o director té més a veure amb la generositat i la cooperació que no pas amb l'èxit financer.

    "Al món dels negocis, mai deixes d'aprendre"
    "És un àmbit massa ampli, inclou massa facetes diferents, és massa imprevisible, la influència de la tecnologia és massa gran, l'abast massa global i local alhora, massa tot per a poder arribar a dir algun dia: 'Això ja m'ho sé"'. És una reflexió sincera, però que mostra una conclusió a la qual han arribat tots i cadascun dels professionals que han explicat la seva experiència.

    Per acabar de donar més fonaments a l'explicació, els autors asseguren que han sigut els seus últims 10 anys els més enriquidors des del punt de vista d'aprenentatge. Relaten la col·laboració que van fer amb uns emprenedors xinesos, entre altres petites aventures, on han après que estar obert a les novetats i ser comprensius és bàsic.

    "Vivim temps radicals i emocionants"
    "Fer negocis és ara el repte més gran el món". Ho és per la innovació, per les noves tecnologies, per la inestabilitat econòmica i per les mateixes decisions que prenen els governs respecte a ells, segons afirmen els autors del llibre. No obstant això, és aquest mateix context el que fa que estiguem vivint en "l'era de l'emprenedoria constant, personal i professional". "Tu veuràs si t'arrisques a quedar-te de braços plegats", conclouen a tall de repte.

     

     

     

    Autor: Jack i Suzy Welch
    Editorial: LID Editorial
    Any de publicació: 2015
    Tema: Gestió

    Més informació 
     

    Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.