Alimentaria i Hostelco, una fórmula d'èxit

La primera celebració conjunta dels dos salons tanca amb 150.000 visitants i un impacte econòmic de 200 milions d'euros

Pavelló Multiple Foods al Saló Alimentària | ACN Pavelló Multiple Foods al Saló Alimentària | ACN

La gran plataforma firal de la indústria de l'alimentació i hostaleria formada per AlimentariaHostelco ha tancat la seva primera edició conjunta amb èxit. Els dos salons han rebut prop de 150.000 visitants -un 30% internacionals, de 156 països- i 4.500 empreses expositores d'una setantena de nacionalitats diferents, i ha regenerat un impacte econòmic de 200 milions d'euros.

El president de Fira de Barcelona i d'Alimentària, Josep Lluís Bonet, ha posat l'accent en “l'encert d'haver apostat per la simultaneïtat dels dos salons, la qual cosa ha permès potenciar la complementarietat existent i oferir, d'aquesta manera, una gran plataforma de negoci i networking per als professionals de sectors tan importants per a l'economia espanyola”. Ha destacat, així mateix, que es tracta d'una aposta de futur.

Alimentària i Hostelco 2018 han revalidat conjuntament el seu lideratge entre les fires europees referents dels seus sectors (alimentació, begudes i foodservice d'una banda, i equipament i maquinària per a la restauració, hotelería i col·lectivitats, per un altre) i han posat a l'abast dels professionals de la distribució i del canal Horeca l'oferta més completa i transversal de tota la cadena de valor de la indústria de la restauració i la gastronomia.

Per al director general d'Alimentària Exhibitions, J. Antonio Valls, “la intensa dinàmica viscuda durant aquesta edició reforça el posicionament de l'esdeveniment com partner estratègic del sector en el seu imparable procés d'internacionalització. Aquesta Alimentària ha estat testimoni de les principals innovacions de la indústria i ha constatat la puixança i l'ambient d'optimisme que respiren els protagonistes del sector”.

Més negoci, innovació i gastronomia

Els dos salons han convidat a més d'1.400 compradors clau, importadors i distribuïdors d'Europa, Àsia, Llatinoamèrica i EE. UU que, juntament amb altres visitants amb poder de decisió de compra, han celebrat més de 12.500 reunions de negocis amb les signatures expositores, un 10% més que en la passada edició. Aquestes trobades, organitzats al costat de Federació d'Indústries d'Alimentació i Begudes (FIAB), el Ministeri d'Agricultura, Alimentació, Pesca i Medi ambient (MAPAMA) i el ICEX Espanya, han estat valorats molt positivament per les empreses participants que reconeixen la seva utilitat a l'hora d'obrir nous mercats.

Gastronomia i innovació han tornat a protagonitzar la majoria de les 150 activitats d'aquesta edició dirigides a potenciar les connexions entre les indústries alimentària, gastronòmica i turística. The HostelcoExperience i The Alimentària Experience han reunit a 35 de xefs i 45 estels Michelin, i per Vinorum Think, Cocktail Art, Olive Oil Bar, TheHostelco Live Hotel i The Hostelco Coffee Areahan passat els principals experts internacionals en vins, destil·lats, olis i cafè, respectivament. Més de 21.500 congressistes i assistents han participat en el conjunt d'activitats gastronòmiques de tots dos salons.

Alimentària i Hostelco són la plataforma de promoció internacional per al llançament de nous productes per part de les empreses expositores. Durant la celebració s'hi han pogut veure més de 300 novetats i proper llançaments.

Més informació
La primera Alimentaria i Hostelco conjunta deixarà 200 milions d'euros
La fi del menjar
Ferran Adrià: "El mercat ha d'ajudar a entendre al consumidor què és un tomàquet"
"No podem ser herois a l'hora d'alimentar-nos"
Avui et destaquem
El més llegit