• Economia
  • 20,3 milions per promocionar el vi i el cava

20,3 milions per promocionar el vi i el cava

L'ajuda de la Unió Europea servirà per impulsar la internacionalització del sector vitivinícola català

Un operari cuidant els ceps de les vinyes
Un operari cuidant els ceps de les vinyes
Redacció
19 d'Agost de 2013 - 01:15

Fins a 69 empreses catalanes del sector del vi i el cava han rebut una ajuda de la Unió Europea per promocionar els productes vitivinícoles arreu del món durant la campanya 2013/2014, segons ha explicat el Departament d'Agricultura en un comunicat. Es tracta d'una subvenció de 20,3 milions d'euros del fons europeu FEAGA i que recull l'Organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola, amb l'objectiu de donar a conèixer les característiques i la qualitat dels productes de Catalunya.

Els cellers, cooperatives, associacions i organitzacions professionals veuen en aquesta iniciativa l'impuls per a la internacionalització del sector. Els més de 20 milions d'euros que es destinen a la campanya d'enguany es repartiran en 365 programes, 100 més que l'any passat tot i rebre una quantitat similar. Les ajudes, gestionades per la Generalitat, cobriran un màxim del 50% del programa de promoció de cada empresa.

Entre Amèrica i Àsia
Malgrat ser una inversió destinada a la introducció dels vins a tot el món, el gruix dels diners es centra en el mercat americà amb 11 milions d'euros: 7 pels Estats Units i Canadà, 4 per Amèrica Central. La inversió a Àsia serà de 6 milions: 3,5 pel Japó i gairebé 2 a la Xina. Mentre que als països Europeus que no formen part de la UE serà de 2,7. Els 330.000 euros restants, seran per la promoció al continent africà i al Mitjà i Pròxim Orient.

La província amb major concentració d'empreses vitivinícoles és Barcelona, pel que 253 programes i 18,6 milions d'euros s'han concedit en aquest territori. El 8,8% restant de l'ajuda es distribueix a les altres províncies, on han augmentat els programes respecte la convocatòria anterior.