
Fins a 69 empreses catalanes del sector del vi i el cava han rebut una ajuda de la Unió Europea per promocionar els productes vitivinícoles arreu del món durant la campanya 2013/2014, segons ha explicat el Departament d'Agricultura en un comunicat. Es tracta d'una subvenció de 20,3 milions d'euros del fons europeu FEAGA i que recull l'Organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola, amb l'objectiu de donar a conèixer les característiques i la qualitat dels productes de Catalunya.
Els cellers, cooperatives, associacions i organitzacions professionals veuen en aquesta iniciativa l'impuls per a la internacionalització del sector. Els més de 20 milions d'euros que es destinen a la campanya d'enguany es repartiran en 365 programes, 100 més que l'any passat tot i rebre una quantitat similar. Les ajudes, gestionades per la Generalitat, cobriran un màxim del 50% del programa de promoció de cada empresa.
Entre Amèrica i Àsia
Malgrat ser una inversió destinada a la introducció dels vins a tot el món, el gruix dels diners es centra en el mercat americà amb 11 milions d'euros: 7 pels Estats Units i Canadà, 4 per Amèrica Central. La inversió a Àsia serà de 6 milions: 3,5 pel Japó i gairebé 2 a la Xina. Mentre que als països Europeus que no formen part de la UE serà de 2,7. Els 330.000 euros restants, seran per la promoció al continent africà i al Mitjà i Pròxim Orient.
La província amb major concentració d'empreses vitivinícoles és Barcelona, pel que 253 programes i 18,6 milions d'euros s'han concedit en aquest territori. El 8,8% restant de l'ajuda es distribueix a les altres províncies, on han augmentat els programes respecte la convocatòria anterior.