Adif inicia la connexió de l'AVE entre Barcelona i València... a Madrid

La companyia adjudica a Acciona el contracte d'obres de la primera fase de construcció amb un pressupost de 5,53 milions d'euros

Adif dona el tret de sortida a Madrid al ramal que connectarà la línia de l'AVE a Barcelona amb la de Llevant | iStock Adif dona el tret de sortida a Madrid al ramal que connectarà la línia de l'AVE a Barcelona amb la de Llevant | iStock

Adif ha donat el tret de sortida a Madrid al ramal que connectarà la línia de l'AVE a Barcelona i la de l'AVE a Llevant perquè els trens puguin passar d'un corredor a l'altre sense haver de passar per la capital espanyola, segons ha informat la companyia. Aquest enllaç també permetrà que els trens d'alta velocitat a la ciutat comtal puguin accedir al túnel que unirà les estacions d'Atocha i Chamartín i a la futura passant d'Atocha utilitzant la línia de Llevant.

L'empresa pública ha adjudicat a Acciona el contracte d'obres de la primera fase de construcció, que costarà 5,53 milions d'euros, i que suposa executar el tram de la plataforma ferroviària un cop passat el nus de l'enllaç de la M-50 i la M-45.

La construcció de la resta de l'enllaç es realitza en consonància amb les obres de construcció de la nova estació passant d'Atocha, que s'emmarca, també, en el pla de reforma i ampliació de l'estació de tren de Madrid-Atocha. De fet, Adif s'ha fixat l'objectiu que l'enllaç entre aquestes dues línies estigui a punt per entrar en servei quan l'estació passant estigui operativa.

Més informació
Dues empreses més competeixen per l'AVE privat
Quatre empreses (Renfe inclosa) competeixen per l'AVE privat
SNCF, Ilsa i Talgo competiran amb Renfe per l'AVE privat
Avui et destaquem
Comentaris (3)
JordiP Fa 2 mesos
Genial. Espanya és l'únic país de l'univers universal on la distància entre dos punts és la línia recta ... que passa per Madrit. Vejam: Barcelona-València = 450 Km (aprox). Barcelona-Madrit = 620 Km (aprox). Barcelona-Valencia en AVE = 1.070 Km. Recomano una atenta lectura del llibre "España, capital París", de Germà Bel. Estem igual que el 1850. A algú pot extranyar que molts catalans prefereixin marxar d'aquest carreró polític autoalimentat i sense sortida?
No lector vanguardia Fa 2 mesos
Barcelona a Valencia per autopista 300 km, per AVE 800 km. quina gran idea d'estalviar??
Sergi Fa 2 mesos
No he entés res, per anar de Tarragona a Castelló s'ha de fer tot això?

El més llegit