Aena ha licitat les obres d’adequació de la terminal T2 de l’aeroport de Barcelona-El Prat amb un pressupost base de licitació de 65,2 milions d’euros, segons consta al plec de condicions d’Aena i ha avançat El Periódico. El contracte té un valor estimat de 56 milions d’euros sense impostos i preveu un termini d’execució de vint mesos des de la signatura de l’acta d’inici. Les obres es faran per fases i preveuen reformar diferents espais i instal·lacions de la terminal per adaptar-la a les necessitats operatives actuals i renovar els acabats.
Així mateix, els treballs s’adjudicaran mitjançant un procediment de licitació en diverses fases: la presentació de sol·licituds i ofertes i la negociació. Les actuacions inclouen la renovació d’acabats interiors com paviments, solats, alicatats, revestiments i paraments, així com la substitució o millora de fusteries i altres tancaments de l’edifici. També es preveuen intervencions en façanes i altres elements arquitectònics amb l’objectiu d’actualitzar i adaptar la infraestructura.
Les obres es faran per fases i preveuen reformar diferents espais i instal·lacions de la terminal per adaptar-la a les necessitats operatives actuals i renovar els acabats
El projecte també contempla la modernització de diverses instal·lacions tècniques de la terminal, com els sistemes elèctrics, la climatització o altres equipaments associats al funcionament de l’edifici. A més, les obres poden incorporar ajustos derivats de requisits operatius o normatius d’organismes reguladors, de les forces de seguretat o de les necessitats de les companyies aèries i dels espais comercials de la terminal.
El contracte s’executarà a preu tancat per a la major part de les actuacions, tot i que determinades tasques, com la neteja i manteniment de la zona d’obres, es gestionaran amb preus unitaris.
Terminis per participar
Pel que fa als terminis, s’estableix un període de quinze dies per presentar la sol·licitud de participació. Posteriorment, les empreses seleccionades disposaran de 30 dies per presentar les seves ofertes en la fase d’invitació, i finalment s’obrirà una fase de negociació d’ofertes de deu dies. Un cop completat aquest procés, Aena haurà de valorar les propostes i formalitzar l’adjudicació del contracte abans de poder iniciar les obres.
Per participar en la licitació, les empreses hauran d’acreditar solvència tècnica i econòmica i experiència en obres similars, com la construcció o remodelació de terminals aeroportuàries de més de 50.000 metres quadrats. També hauran de disposar d’un equip tècnic especialitzat i complir requisits vinculats a qualitat, gestió ambiental i seguretat en l’execució de les obres.