• Economia
  • Les agències de viatges anticipen un estiu "rècord"

Les agències de viatges anticipen un estiu "rècord"

Malgrat la convocatòria d'eleccions i l'encariment dels bitllets d'avió, l'associació afirma no haver registrat una frenada en les reserves

El director d'ACAVe, Jordi Martí, i la gerent, Catiana Tur, durant una roda de premsa | ACN
El director d'ACAVe, Jordi Martí, i la gerent, Catiana Tur, durant una roda de premsa | ACN
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
21 de Juny de 2023
Act. 04 d'Agost de 2023

Les agències de viatges anticipen un estiu amb xifres "rècord" i confirmen la "recuperació total" del sector després de la pandèmia. Així ho ha indicat el president de l'Associació Corporativa d'Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe), Jordi Martí, que ha detallat que esperen un 15% més de reserves en comparació amb l'any passat, superant així els nivells del 2019.

 

L'augment arriba tot i l'encariment del preu dels viatges, sobretot dels bitllets d'avió, que s'han apujat entre un 10 i un 15% respecte fa un any, segons ACAVe. Sobre la convocatòria d'eleccions el 23-J, les agències han assegurat que, de moment, no han registrat una frenada en les reserves, però admeten un augment "notable" de consultes sobre com anul·lar les vacances.

Jordi Martí ha detallat que esperen un 15% més de reserves en comparació amb l'any passat, superant així els nivells del 2019

Assegurances de cancel·lació davant la convocatòria electoral

Aquesta previsió es troba en un context en què la patronal d’agències de viatges ha recomanat la contractació d’una assegurança de cancel·lació per cobrir imprevistos vinculats a la convocatòria electoral del pròxim 23 de juliol, anunciada pel president espanyol, Pedro Sánchez, a principis d’aquesta setmana. En aquest sentit, l’ACAVe s’ha mostrat esperançada que la Junta Electoral Central tingui en compte els viatges contractats entre les causes per deslliurar-se d’una mesa. 

 

Algunes companyies ja han avançat, de forma particular, el seu pla d’actuació. Level tornarà els diners a totes les persones que siguin convocades a una mesa, així com la gent del seu entorn directament implicada en aquest afer. “Volem que tothom pugui planificar les seves vacances amb la tranquil·litat de no perdre els diners”, apunta Sara Cadena, directora de Màrqueting i Marca de l’aerolínia.