• Economia
  • Agricultura destina 1,81 MEUR en ajudes a la vinya

Agricultura destina 1,81 MEUR en ajudes a la vinya

Durant el 2014 s'han pagat un total de 6,6 milions d'euros per impulsar la competitivitat i l'economia vitivinícola

peu de foot
peu de foot
ACN
10 d'Octubre de 2014
Act. 10 d'Octubre de 2014
Bones notícies pel sector agrícola. El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) ha abonat una ajuda d'1.354.620,38 euros a 398 vinicultors per reestructurar i reconvertir la vinya.

També es farà efectiu un pagament complementari de campanyes anteriors, pendents des del 2010, per 459.845,53 euros. En total, durant el 2014 s'abonaran un total de 6,65 milions d'euros.

Pel que fa al pagament de la campanya d'enguany, es correspon a les sol·licituds d'ajut amb bestreta i a sol·licituds per mesures ja finalitzades, de tots els grups de prioritats, amb un finançament del 50%, que és el màxim que preveu la normativa.

Mesures per a l'adaptació al mercat
El règim de reestructuració i reconversió de vinya té com a objectiu l'adaptació de la producció a la demanda del mercat. Aquest règim inclou accions com la reconversió varietal, la reimplantació de vinyes i les millores de les tècniques de gestió de vinyes relacionades amb l'objectiu del règim.

El programa, finançat al 100% per la Unió Europea (UE), pretén impulsar l'augment de la competitivitat de les explotacions vitivinícoles i afavorir-ne la modernització i l'adequació varietal a les tendències del mercat. També contribueix a dinamitzar l'activitat econòmica de les zones vitivinícoles.