L’aixecament dels peatges de l’AP-7 i l’AP-2, fet el 31 d’agost del 2021, ha suposat un estalvi de prop de 600 milions d’euros per als usuaris, segons ha detallat el Ministeri de Transports, que fa un any va xifrar aquest número en 750 milions. Un any després, el trànsit de l’AP-7 s’ha incrementat en un 40%, mentre que el de l’AP-2 un 122%. Davant d’això, Transports ha engegat una quarantena d’actuacions per “millorar la funcionalitat i resiliència de les vies”, dotades amb un pressupost total de 1.050 milions d’euros. Sobre la implementació d’altres sistemes de pagament de les vies, el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, ha afirmat aquest dimecres que “ara no és el moment” d’abordar una implementació a a curt termini.
En aquest sentit, Flores ha explicat que el ministeri ha iniciat aquest mes d'agost un "estudi d'alternatives" de mecanismes de pagament, amb el propòsit d'analitzar "totes les possibilitats". Malgrat que el ministeri no ha concretat en dates, Flores ha afirmat que l'estudi té un termini d'entorn d'un any, amb la qual cosa no s'espera que abans del 2025 es pugui implementar cap altre sistema de pagament a l'AP-7 i l'AP-2.