Un 60,8% dels afectats per la hipoteca encara deu entre el 80% i el 100% de l'import prestat per l'entitat financera. Ho diu l'avanç d'un estudi de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) realitzat a partir d'11.561 enquestes. Quasi un 20% deu entre el 60% i el 80% de l'import.
A més, l'informe assegura que, de cada deu afectats que no poden pagar, set els passa perquè s'han quedat a l'atur. Un 35,6% dels enquestats per la PAH ha declarat tenir avals, dels quals la majoria, un 65,3% són familiars directes (pares o fills). Així, en cas d'execució hipotecària en una tercera part dels casos està en risc més d'una llar.
En relació al perfil dels enquestats, el 82% dels enquestats són nascuts a l'Estat espanyol. Entre les persones nascudes a països estrangers, la comunitat més afectada és l'equatoriana amb un 4%. I sobre el nivell educatiu, el 59% dels enquestats tenen estudis secundaris o de formació professional, i un 24% tenen estudis universitaris.
Alts deutes entre els afectats per les hipoteques
Prop de 6 de cada 10 afectats per la hipoteca deuen més del 80%
09
de Juliol
de
2013
Act.
09
de Juliol
de
2013