Artyplan, Ros Bombón, Sorli i La Burguesa entren a Comertia

Amb aquestes quatre incorporacions, l'Associació Catalana de l'Empresa Familiar del Retail ja agrupa 61 cadenes que sumen en conjunt més de 100 marques comercials

Quatre empreses familiars catalanes s'han adherit a Comertia per compartir i intercanviar coneixement per a la millora dels seus negocis de retail. Es tracta d'Artyplan, Ros Bombón, Sorli i La Burguesa. Amb elles, l'Associació Catalana de l'Empresa Familiar del Retail ja supera la seixantena d'associats i la representació de 100 marques comercials. El president de Comertia, Joan Carles Calbet, ha donat la benvinguda als nous socis i els agraeix per endavant la confiança. "Per a Comertia és un gran orgull i un motiu de satisfacció la incorporació d'aquestes quatre empreses que contribueixen a fer extensiu els valors de l'entitat als consumidors", ha assegurat.

La cadena d'arts gràfiques Artyplan va néixer l'any 1965 amb un concepte molt innovador a l'època: oferir serveis integrals i professionals d'impressió a particulars i empreses. Després de més de 50 anys i amb la segona generació al capdavant dirigida per l'Ignasi Pietx, la companyia manté aquesta dualitat de clients, oferint un ampli ventall de serveis professionals que l'han portat a ser escollida com a partner de solucions gràfiques per part de nombroses empreses i agències de publicitat.

Amb set punts de venda repartits a Barcelona, Vic i Reus; Artyplan disposa de més de 5.000 metres quadrats repartits en dos centres de producció d'impressió i manipulats integrals amb maquinària d'última generació. Compta amb una plantilla de 80 treballadors i ha tancat l'any 2016 amb una facturació de 8M€. Enguany l'empresa aposta per l'expansió d'un format de centre de proximitat.

Pel que fa a l'empresa familiar Ros Bombón, propietat de Teresa Llordés, va començar l'any 1998 amb quatre punts de venda sota la insígnia "Mi Bombón" al centre i a l'Eixample de Barcelona, especialitzats en xocolates i caramels. L'any 2010, Teresa Llordés arribava a un acord amb l'empresa d'Agramunt, i decidia canviar la venda de xocolates per la de torrons, convertint aquestes botigues en els primers punts de venda Torrons Vicens a Barcelona.

Ros Bombón gestiona actualment cinc punts de venda Torrons Vicens, quatre ubicats a Barcelona i un a Sitges, que donen feina a 23 persones. Entre franquiciats i botigues pròpies, Torrons Vicens suma 43 establiments oberts. Teresa Llordés, a més de gestionar la cadena, ocupa la presidència de l'eix Barnacentre.

Una altra incorporació a Comertia ha estat la del grup Coma y Punto amb el concepte La Burguesa al capdavant. Nascut a Barcelona l'any 2008, disposa ja de 12 establiments propis i dóna feina a 150 treballadors.

El seu concepte estrella, La Burguesa, respon al corrent gastronòmic emmarcat amb el nom de "slow fast food" i aquest 2017 té previst seguir estenent les seves hamburgueses amb personalitat pel territori espanyol, amb l'obertura de tres nous restaurants.



La companyia Sorli, amb capital 100% català i capitanejada per Anna Sorli, tercera generació, és un referent en el nostre país, tant per la innovació constant en el sector en el que va néixer, l'alimentació, com per la diversificació i creació de nous negocis en l'àmbit del retail. L'empresa, fundada l'any 1923 amb una botiga de queviures al barri de Poble Nou de Barcelona, va viure l'expansió als anys 80 de la mà de Jordi Sorli, actual president del grup.

Sorli només opera a Catalunya, on disposa de 112 supermercats, dues botigues Sorli Nyam, tres benzineres, dos centres esportius i de salut Sorli Sport, nou cafeteries i restaurants i un centre comercial exclusiu, Sorli Emocions, que inclou un hotel de quatre estrelles.

Sorli, anteriorment Sorli Discau, té una plantilla de més de 1.700 treballadors, dels quals un 90% té contractació indefinida, i una facturació de 240 milions d'euros.
Avui et destaquem
El més llegit