Barcelona adjudica a Vodafone i a Telefónica la telefonia

El consistori demana nous criteris socials a les empreses de telecomunicacions

La comissió de Presidència de Barcelona ha aprovat aquest dimecres l'adjudicació dels lots del nou contracte de serveis de telecomunicacions a Vodafone i a Telefónica, mitjançant un contracte que incorpora nous criteris socials, laborals i ambientals i que s'ha adjudicat per un import anual de 2,8 milions

Han votat a favor de la proposta el govern municipal de BComú i el PSC, i també CiU, mentre que C's i PP s'han abstingut i ERC i la CUP han votat en contra de l'adjudicació del contracte, que implicarà un estalvi del 29,5% respecte a la factura actual.

El contracte, amb una durada de dos anys amb possibilitat de pròrrogues fins a 24 mesos, es divideix en cinc lots, dels quals s'han adjudicat a Vodafone els de serveis de telefonia fixa, serveis de numeració especial i serveis de comunicacions i veu i dades mòbils, mentre que a Telefónica se li ha adjudicat l'accés a internet centralitzat i el distribuït.

L'alcaldessa, Ada Colau, ha destacat preguntada pels periodistes que l'Ajuntament es va comprometre a millorar les clàusules de la contractació pública i que ha incorporat criteris abans inexistents en aquest contracte, per la qual cosa Vodafone passa a ser el principal operador, mentre que abans ho era Telefónica, després que "una comissió d'adjudicació amb totes les garanties l'hagi atorgat a qui millor complia amb les condicions establertes".

El nou contracte entrarà en vigor a començament del 2017 i incorpora per primera vegada clàusules per obligar l'empresa adjudicatària a garantir el compliment de les condicions laborals als seus treballadors i empreses subcontractades, després que treballadors protestessin per les condicions dels treballadors subcontractats de Telefónica.

El contracte anterior incloïa també cinc lots, distribuïts en telefonia fixa i dades, adjudicat a Telefónica; telefonia i dades mòbils, a Vodafone; numeració especial, a Bt Espanya; accés a internet centralitzat, a Cableuropa (ONO), i a l'accés a internet distribuït, també a Telefónica.

101 i wifi als busos
Inclou millores com la gratuïtat del servei d'atenció ciutadà del 010 i la incorporació del servei wifi de la xarxa d'autobusos, a més de l'obligació que les empreses compleixin amb la normativa internacional de Drets Humans, especialment en la protecció dels treballadors i de la infància, per la qual cosa han d'informar de la procedència dels seus equips i elements electrònics.

A més, estableix que l'operador del servei de telefonia mòbil ha de subministrar al catàleg terminals de comerç just i establir programes socials a la ciutat que tinguin repercussió en la ciutadania vinculats a la formació de col·lectius.

Les adjudicatàries també han de complir el decret d'Alcaldia de maig per impedir que els contractistes de l'Ajuntament puguin desenvolupar activitats il·legals en paradisos fiscals, motiu pel qual s'hi inclou l'acceptació de les empreses a sotmetre's a auditories sobre aquest àmbit.
Avui et destaquem
El més llegit