Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW) ha tancat les portes aquest passat diumenge una edició que ha reunit l’elit de la modanupcial internacional. Després de cinc dies de desfilades i exposició comercial, el prestigiós esdeveniment referma el seu lideratge mundial amb una de les seves edicions més ambicioses pel que fa a firmes participants i compradors vinguts de fins a 80 països. Organitzada per Firade Barcelona amb el suport del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, ha aplegat més de 400 marques, el 80% internacionals, i ha atret prop de 23.000 visitants, un 7% més que el 2023.
Entre aquests, destaquen els compradors estratègics convidats per l'organització, el 81% internacionals, que destaquen per la seva alta qualitat. Es tracta de representants de botigues multimarca i distribuïdors referents procedents sobretot de mercats clau com Europa, els Estats Units, el Japó, Corea del Sud, Llatinoamèrica, Sud-est asiàtic i, com a novetat d'aquesta edició, també d'Austràlia. Aquest percentatge d'internacionalitat del conjunt de visitants de BBFW augmenta aquest any i supera el 76%.
Moda dins i fora de la passarel·la
Amb aforament complet a la pràctica totalitat de desfilades, la passarel·la de la BBFW va tornar a ser el centre de totes les mirades. Es van presentar les col·leccions de 37 dissenyadors nacionals i internacionals que en general han apostat per conjugar la tradició amb un toc de transgressió avantguardista.
BBFW ha aplegat més de 400 marques, el 80% internacionals
A més, aquesta edició ha llançat la iniciativa Barcelona Goes Bridal! una reproducció a gran escala que, representant el cicle de la indústria de moda nupcial, ha situat a l'Avinguda Maria Cristina un gran penjador rotatiu de 100 metres de longitud i 6 d'alçada on s'han pogut veure 150 vestits de 40 marques catalanes, amb l'objectiu d'apropar l'esdeveniment a la ciutat i donar suport a la difusió de les firmes locals.