Barcelona és la ciutat europea amb més motos elèctriques

El 40% de matriculacions de vehicles elèctrics a l'Estat s'han fet a Catalunya

Barcelona vol convertir el vehicle elèctric en el mitjà de transport de referència
Barcelona vol convertir el vehicle elèctric en el mitjà de transport de referència
El 40% de les matriculacions de vehicles elèctrics a Espanya el 2016 s'han fet a Catalunya. És una de les dades que s'han destacat durant la renovació del tercer conveni de la Plataforma Live, on participen institucions públiques i privades. L'acord tindrà una vigència de dos anys durant els quals es pretén impulsar reptes estratègics com fomentar l'ús de vehicles elèctrics i de gas natural entre el ciutadans convencionals o un Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona per desenvolupar autobusos elèctrics.

En aquest sentit, Barcelona multiplica per sis la mitjana estatal de matriculació de vehicles elèctrics i, a més, és la ciutat més densa en punts de recàrrega, un cada dos quilòmetres. Pel que fa a les motos elèctriques, Barcelona és la ciutat europea on n'hi ha més. La regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona i presidenta de TMB, Mercedes Vila, ha afirmat que l'objectiu és seguir treballant per una ciutat més sostenible. "S'han efectuat molts esforços en pro de l'estratègia i es necessari continuar caminant" ha recalcat .

Des de l'any 2009 Barcelona ha viscut un important augment en el percentatge de penetració de vehicles elèctrics en relació a Europa. D'aquesta manera actualment Catalunya, amb un 0'64% de VE, es situa a prop de països punters con Alemanya (0'73%) o França (1'2%). Pel que fa al municipi de Barcelona supera la mitja d'Europa (1'41%), amb un 1'5% de penetració.

El consum de motos elèctriques també creix amb 1.120 e-motos matriculades. Per això la capital compta amb un total de 150 punts de recàrrega exclusius per a aquest tipus de vehicles i disposa de dos projectes innovadors de moto elèctrica compartida.

Impuls de la mobilitat sostenible
El membres de la Plataforma Live s'estructuren en tres grans grups: directors, col·laboradors i entitats vinculades, les quals provenen tant de l'àmbit públic com privat. Pel que fa als membres directors hi ha la Generalitat de Catalunya, l'Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ) i l'Institut Català d'Energia (ICAEN). La Plataforma compta també amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa, Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). En l'àmbit privat, formen part les empreses SEAT, Gas Natural Fenosa, ETRA, Nissan, Volkswagen-Audi España i Renault.

El director general de la Plataforma Live, Àngel López, es mostra positiu pel que fa al futur del projecte ja que " fins ara ha anat força bé". Els reptes a assolir per la plataforma Live són: popularitzar el vehicle elèctric i de gas natural, tant entre el ciutadà convencional com en flotes privades d'empreses; introduir el mitjà sostenible en activitats educatives, incorporant la temàtica de VE en els treballs de recerca de Batxillerat; promoure les energies alternatives entre la flota pública; crear plans de mobilitat elèctrica en cinc municipis i augmentar el nombre dels e-bus; per últim, cercar solucions per millorar l'experiència amb el vehicle elèctric, com el desenvolupament de tres apps.
Avui et destaquem
Comentaris