Barcelona i València, entre els ports més atractius d'Europa

Els enclavaments ocupen el segon i el tercer lloc després de Rotterdam en oportunitats d'inversió, segons un informe de Savills Aguirre Newman

Imatge aèria del Port de Barcelona, un dels més atractius d'Europa | iStock Imatge aèria del Port de Barcelona, un dels més atractius d'Europa | iStock

El port de Barcelona és el segon d'Europa més atractiu per invertir en el sector logístic; el de València, és el tercer de tot el continent. Només els supera Rotterdam, la principal porta d'entrada de l'Europa continental. Segons un informe de Savills Aguirre Newman, l'enclavament de la capital catalana destaca per l'augment de la capacitat de les seves instal·lacions, d'un 70% en els darrers cinc anys. 

Aquest creixement ha estat motivat per un increment del comerç internacional i és el més ràpid d'entre els cinc ports que ocupen les primeres posicions del rànquing d'Oportunitats Portuàries. És per això que el port de Barcelona obté una puntuació de 94,33, mentre que a Rotterdam se li atorga la màxima, 100 punts. En tercera posició, València n'obté 89,93, seguit d'Anvers (94,14 punts) i Hamburg (79,83).  

Més info: El Port de Barcelona electrificarà els molls en set anys

Mentre que els lloguers prime del port de Barcelona se situen en 7 euros per metre quadrat mensuals, a València estan en 4,5 euros. L'augment en els últims tres anys ha estat més pronunciat en el primer: un 14% en comparació al 13% de València. Tot i això, la consultora que ha elaborat l'informe avisa d'un dels avantatges que presenten els ports de l'Estat espanyol i que contribueix a millorar-ne la puntuació: els salaris baixos dels operadors logístics. 

Més rendibilitats

"La consolidació de la Zona d'Activitats Logístiques del Port de Barcelona, l'escassa disponibilitat de la zona centre i el nivell de rendes afavoreix la consolidació d'altres zones i la creació de noves centralitats al llarg dels principals corredors logístics", assegura la directora d'industrial-logístic de Savills Aguirre Newman Barcelona, Glòria Valverde

Això fa que les rendibilitats siguin més altes que en altres ports europeus i que, per tant, l'enclavament sigui més atractiu per als inversors. L'índex té en compte factors com el tràfic de contenidors (Rotterdam guanya), el desenvolupament d'infraestructures actuals i futures i la previsió de noves rutes comercials i d'augment de demanda logística en els propers 10 anys (en base als canvis demogràfics i els mercats immobiliaris). 

Més informació
Via directa entre el Port de Barcelona i el de Baiona
Morata: "Hem permés que la fàbrica del món siga la Xina i ara ho paguem"
El Port crea un càrrec per impulsar la transició energètica
Avui et destaquem
El més llegit