La majoria de barcelonins volen espais verds i a l’aire lliure en 'retail'

Les tendències en 'retail' inclouen botigues físiques autosostenibles i compromeses amb el medi ambient

Prototip d'una botiga física del futur | Cedida Prototip d'una botiga física del futur | Cedida

Com seran les botigues del futur més immediat? Les experiències, la sostenibilitat, la personalització i l'adaptació a l'entorn local són algunes de les característiques que les definiran. Segons un informe del gegant dels centres comercials Unibail-Rodamco-Westfield, una de les tendències que destacarà a Barcelona serà la d'espais verds i a l'aire lliure. Són els mateixos consumidors, un 61%, que demanen zones així en retail

Les previsions de la immobiliària és que les cadenes de subministrament es redefiniran completament per centrar-se en el punt de venda, que serà autosostenible. A més, un 81% dels habitants de Barcelona consideren que les botigues físiques haurien de ser més compromeses amb el medi ambient i que els productes que s'hi venen s'haurien de fabricar sota demanda (ho reclamen un 79% dels enquestats a la capital catalana). 

Tot i que la personalització és cada vegada una realitat més evident, els consumidors són reticents a l'hora de compartir certes dades personals amb els retailers per aconseguir-la. Un 66% estan a favor que les botigues ofereixin consultes per identificar els productes més adequats per a cadascú. Preguntats per la disposició a compartir dades sobre el seu ADN hi ha divisió d'opinions en funció de la finalitat. 

Més info: Com és el model xinès de ‘retail’ que AliExpress porta a Catalunya?

Un 30% es mostren oberts a fer-ho per obtenir millors recomanacions, una xifra que augmenta fins al 41% per crear dietes personalitzades i advertències sanitàries. Una altra possibilitat és la creació d'aliments impresos en 3D, fet pel qual només un 25% estarien disposats a cedir proves com anàlisis de saliva. 

Experiències i contra les recomanacions

Les botigues físiques no vendran productes, sinó experiències. Aquesta tendència que apunta l'informe d'Unibail-Rodamco-Westfield ja ha començat i serà una realitat l'any 2025. Que l'espai sorprengui és una de les demandes més esteses, però un 58% dels barcelonins també reclamen productes que sorprenguin. Pel que fa a les botigues, un 42% de l'espai s'hauria de dedicar a les experiències. 

L'estudi també parla de "l'antiprescripció". Un 63% dels consumidors de la capital catalana enquestats estan frustrats amb les recomanacions que reben online, en considerar-les "poc precises". Així, prefereixen acudir a les botigues físiques i mirar per plaer (62%) i comprar per impuls (78%). 

Més informació
Rebaixes: de les cues a la normalitat
La revolució del 'retail': transició, suma d'intel·ligències i... estabilitat
Cid: "El 'Black Friday' fa baixar massa els marges"
Avui et destaquem
El més llegit