La Cambra insta AENA a allargar una pista del Prat

L'entitat defensa augmentar la capacitat per arribar a les 90 operacions per hora

Un avió de Level a la pista de l'aeroport del Prat | ACN Un avió de Level a la pista de l'aeroport del Prat | ACN

La Cambra de Comerç de Barcelona defensa que l'aeroport de Barcelona-El Prat Josep Tarradellas augmenti el nombre d'operacions de la pista més propera al mar a 90 cada hora. Per aconseguir-ho, el president de l'entitat, Joan Canadell, ha instat AENA a allargar la pista 07R 25L, la més allunyada dels nuclis urbans, perquè la mesura tingui el menor impacte acústic possible.   

Més info: Aena descarta la quarta pista del Prat

Ho ha dit Canadell en una trobada en què s'ha debatut la situació dels aeroports catalans. També ha aprofitat per reclamar una gestió "individualitzada" de l'aeroport de Barcelona. D'aquesta manera, creu que crisis operatives com la d'aquest estiu es podrien gestionar de manera local, així com els conflictes laborals, a més de dotar la infraestructura dels recursos i mitjans "òptims".   

De fet, la Cambra s'ha mostrat "preocupada" davant el president d'AENA, Maurici Lucena, per la reputació internacional de la capital catalana per la "successió d'episodis de dificultat operativa". En aquest sentit, ha plantejat un "nou model de governança" que uneixi "institucions públiques i privades del territori en la presa de decisions estratègiques".   

Un impuls per a Girona i Reus  

L'ens considera que un creixement sostenible del trànsit aeri fins als 90 milions de passatgers a tots els aeroports catalans és "compatible" amb l'equilibri territorial. Per això creu que El Prat ha "d'aprofitar al màxim el potencial de Barcelona per a vols de llarga distància", mentre que els aeroports de Reus i Girona s'han de "promoure per a vols de curt i mig radi". 

Més info: El Prat bat un nou rècord de passatgers (malgrat les vagues)

Així, una altra de les mesures que reclama la Cambra a AENA és que es resolgui la necessitat de tenir una pista més llarga pels avions més grans que operen els vols de llarga distància a Barcelona. La Cambra de Comerç ja havia introduït aquestes mesures en un estudi sobre el futur Pla Director de l'aeroport, en què proposava adaptar l'operativa de les pistes per absorbir el creixement.

Més informació
Aeroport de Barcelona: per què una terminal satèl·lit?
Avui et destaquem
El més llegit