Catalunya liderarà la contractació durant el Nadal

Entre novembre i gener es crearan 167.800 llocs de feina per cobrir les necessitats del sector comercial

Després de les bones dades d'ocupació i reducció de la taxa d'atur dels últims trimestres, i amb el record d'una campanya estival excel·lent, la campanya de contractació nadalenca es preveu molt positiva. La previsió és que durant els mesos de novembre i gener se signin més de 950.000 contractes en tot el país, un 14% més que en el mateix període del 2015, segons un estudi d'Adecco. De tots ells, 167.875 es formalitzaran a Catalunya, la qual cosa suposa un 15% més interanual i que situa a l'autonomia com la regió on més ocupació es generarà en la campanya nadalenca.

Es tracta d'una campanya eminentment lligada al consum i les tendències comercials dels últims anys, avançant grans descomptes com els de l'anomenat Black Friday (se celebrarà el proper 25 de novembre) o el Cyber Monday (el dilluns posterior), fan que des de les primeres setmanes de novembre tot estigui disponible per a les compres de la campanya nadalenca. Per això, les empreses participants a l'enquesta assenyalen que la durada dels contractes serà superior a la dels últims anys, donat que la campanya comença aquest mes de novembre i s'allargarà fins a finals del mes de gener, incloent en aquesta campanya nadalenca el període de rebaixes d'inici de l'any.

Per províncies, Barcelona serà la que més contractacions realitzi, més de 130.100 (la segona província amb més contractes de tot el país). I a més és la província catalana on més increment s'espera pel que fa a la campanya de 2015, concretament un 16%. A continuació, serà Tarragona la que més ocupació generi (19.580 contractes) amb un creixement esperat del 15%, Girona (13.420) amb increments que rondaran el 10%, i finalment, Lleida (4.730 contractes) i un alça interanual del 5%.

Els sectors i perfils protagonistes del Nadal
Quan arrenca la campanya de Nadal, sectors com la distribució i el retail, la logística i transport, l'atenció al client i/o força de vendes, l'alimentació, l'hostaleria i la restauració o l'àrea de gran consum són els reis a l'hora de generar ocupació, encara que moltes indústries auxiliars es veuen positivament afectades per l'augment del consum que comporten aquestes dates. Per això, les ofertes per a aquells perfils centrats en l'atenció al client i la força de vendes, que en alguns casos, poden arribar a incrementar-se fins a en un 60% pel que fa a la resta de l'any.

Les previsions per a la present campanya parlen fins i tot d'un increment del 30% pel que fa a l'any passat a l'àrea Comercial i del 25% a l'àrea d'Atenció al client i Promoció. Així, promotors, depenents i comercials es converteixen en perfils estrella en aquesta campanya.

Aquests perfils són una inversió que el seu objectiu és transformar-se en rendibilitat per a les empreses. En aquestes dates que conviden al consum, les grans marques desenvolupen campanyes especials i necessiten perfils que els ajudin a augmentar les vendes, optimitzar la presència del producte, diferenciar-se de la competència i reforçar la seva imatge de marca especialment als centres comercials i punts de venda més visibles. L'objectiu és vendre, vendre i vendre.
Avui et destaquem
El més llegit