• Economia
  • Cellnex i Talgo s'estrenen a borsa el pròxim 7 de maig

Cellnex i Talgo s'estrenen a borsa el pròxim 7 de maig

La filial de telecomunicacions d'Abertis i el fabricant de trens tindran valoracions de fins a 3.243 i 1.573 MEUR

La Borsa de Barcelona
La Borsa de Barcelona
EFE
04 de Maig de 2015
Act. 04 de Maig de 2015
Cellnex Telecom, la filial de telecomunicacions terrestres d'Abertis, i el fabricant de trens Talgo debutaran en borsa el pròxim 7 de maig, amb valoracions de fins a 3.243 milions i 1.573 milions d'euros, respectivament, segons el preu orientatiu.

La sortida a borsa de l'antiga Abertis Telecom té un preu orientatiu d'entre 12 i 14 euros per acció, el que situa el seu valor de cotització entre 2.780 i 3.243 milions d'euros.

Abertis col·locarà en borsa el 55% de la seva filial de telecomunicacions terrestres, que opera 15.170 torres de telecomunicacions a Espanya i Itàlia.

De la seva banda, Talgo situa els seus títols entre 9 i 11,50 euros, cosa que llança una valoració d'entre 1.232 i 1.574 milions. Talgo col·locarà 61,57 milions d'accions, representatives del 45 % del seu capital, entre inversors qualificats.

En els dos casos s'atorgarà una opció a les entitats coordinadores de l'operació per a l'adquisició de títols addicionals que representin fins al 10% de l'oferta inicial.

Prèviament al seu debut en el parquet, el 5 de maig, Talgo fixarà el preu definitiu al qual surtin al mercat els seus títols.

L'oferta es tancarà l'endemà, el 6 de maig, quan els inversors, la demanda dels quals va ser tan intensa que en la primera jornada i en tan sols quatre hores es va cobrir el total de l'opv, quedaran incondicionalment vinculats al pagament i al dret a la recepció de les accions adquirides.

Talgo adquirirà fins a 6,47 milions d'accions (el 4,73 % del capital) al preu de l'oferta per complir amb el pla d'incentius a directius, i fins a 467.436 títols (el 0,34%), per retribuir als seus empleats.

La companyia té la intenció de repartir aproximadament entre un 20% i un 30% del benefici consolidat després d'impostos, tant amb càrrec al resultat de l'exercici com a reserves a partir del 2016. El 2014, Talgo va guanyar 38,48 milions d'euros.

Els seus accionistes, els fons Trilantic Capital Partners, a través de Pegaso Transportation International (63,55%), i MCH Private Equity (16,17%) -MCH Iberian Capital Fund III, FCR (7,7%) i MCH Inversions Industrials (8,47%)-, i la família Oriol (20,28%), esperen obtenir uns ingressos bruts d'entre 554,17 milions i 708,11 milions d'euros.

El 60% de la facturació neta de Talgo correspon a la seva branca de fabricació, el 35% als serveis de manteniment i el 5% restant a la fabricació i posterior venda de màquines auxiliars.

La seva cartera de comandes se situa en 3.692 milions d'euros, que representen més de nou vegades els seus ingressos nets del 2014 i dels que el 77% prové de les seves activitats internacionals.

Actualment, la companyia negocia nous projectes amb 25 països, en regions d'Europa, Àsia Central, Àfrica, Orient Mitjà i Amèrica, sent l'adjudicació més recent el contracte per lliurar 6 trens d'alta velocitat a l'Aràbia Saudita per 176 milions d'euros.

Els inversors mostren interès per Cellnex
Sobre Cellnex, el vicepresident-conseller delegat d'Abertis, Francisco Reynés, va assegurar la setmana passada que un total de 21 inversors, entre ells La Caixa, han mostrat el seu interès per l'empresa, tot i que caldrà esperar a què finalitzi la ronda de contactes amb inversors.

Cellnex preveu posar el focus en el negoci de la telefonia mòbil i es planteja créixer de manera especial a Europa, pel que primarà les inversions en detriment de la distribució de dividends.

A Europa, la companyia d'infraestructures de telecomunicacions terrestres posarà el focus en països com Espanya, França, Itàlia, Alemanya i Regne Unit, encara que també es fixa objectius en algun país de l'este i als països nòrdics.

La seva posició com a proveïdor líder de serveis d'infraestructures per a operadors de telefonia mòbil l'anima a créixer en aquest sector, on entreveu grans oportunitats de futur de la mà de l'augment progressiu del consum de continguts audiovisuals.

En l'actualitat, compta ja amb el 9% de quota de mercat en emplaçaments de telecomunicacions a Espanya (inclosa la telefonia mòbil i la radiodifusió) i amb el 19% a Itàlia (només en telefonia mòbil).