
La Consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha exposat en una interpel·lació parlamentària les dades que ha recollit la Conselleria d’Empresa i Coneixement sobre l’estat de l’economia a Catalunya, les quals “desmenteixen del tot un relat fals que s’ha volgut oferir des de determinats sectors” i ha afegit que “ l’1-O no va perjudicar l’economia catalana”
Chacón ha repassat els principals indicadors econòmics amb els quals la Conselleria d’Empresa i Coneixement ha treballat per determinar quina ha estat l’evolució de l’economia catalana. Chacón afirma que aquestes dades mostren “que l’activitat econòmica i empresarial no només ha seguit funcionant, sinó que ho ha fet en positiu mantenint la seva competitivitat”.
Segons la Conselleria, Catalunya acumula cinc anys de creixement del PIB. L’any 2018 va créixer un 2.6% , un ritme superior que el de l’Estat espanyol (2,4%) , l’Eurozona (1,9%) i la UE (2%). Al 2n trimestre de 2019 ha crescut un 2% interanual, el mateix que Espanya (revisat a la baixa des del 2,3%) i superior a l’Eurozona (1,2%).
Més empreses a Catalunya
La consellera també ha destacat l’augment del nombre d’empreses amb seu a Catalunya des de l’1 de gener de 2018. El creixement s’ha mantingut el primer trimestre de 2019 amb 3,3% més de societats mercantils respecte a l’any anterior.
Les dades presentades al Parlament mostren que Catalunya concentra el nombre més gran d’empreses amb seu a l’Estat espanyol amb 18,5% del tot, seguida a més de dos punts de distància per la Comunitat de Madrid i Andalusia.
Chacón també ha remarcat les xifres rècord d’exportacions catalanes i l’augment de la inversió estrangera, especialment en el sector tecnològic.
La consellera ha conclòs que presentant aquestes dades “no cal sumar dificultats innecessàries amb discursos catastrofistes sense sentit i que responen a la realitat”.