• Economia
  • Colonial tanca el primer semestre amb un benefici net de 230 milions d'euros

Colonial tanca el primer semestre amb un benefici net de 230 milions d'euros

Els ingressos per rendes augmenten fins als 207 milions i la cartera de Barcelona puja un 13% interanual

El CEO de Colonial, Pere Viñolas | ACN
El CEO de Colonial, Pere Viñolas | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
24 de Juliol de 2026 - 09:28

Colonial va tancar el primer semestre amb un benefici net de 230 milions d'euros, un 7,6% menys respecte dels 249 milions d'euros del mateix període de l'any passat. La companyia immobiliària va assolir els 207 milions d'euros d'ingressos per rendes, un 5% més que el 2025, segons els resultats que ha remès aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Ressalta que la cartera de Barcelona va registrar un creixement del 13%, fins als 27 milions. L'ebitda recurrent va augmentar un 3% interanual, fins als 188 milions. L'ocupació de les seves oficines va enfilar-se fins al 94% i la IA i la tecnologia van continuar representant al voltant del 30% de l'activitat de contractació.

 

El valor brut dels actius va ser de 12.100 milions d'euros, un 3,4% més en termes comparables, segons la companyia. La companyia ha defensat que es tracta d'uns resultats "sòlids", que arriben gràcies als ingressos per lloguers i la seva "forta revalorització", el creixement recurrent dels beneficis, l'augment de l'ocupació. Tot plegat s'alinea amb el pla estratègic 2026 – 2028 del grup.

L'ocupació de les seves oficines va enfilar-se fins al 94% i la IA i la tecnologia van continuar representant al voltant del 30% de l'activitat de contractació

Colonial ha assegurat que fins al juny la contractació es va mantenir "forta", amb 60.985 metres quadrats signats, el que calculen que representa al voltant de 28 milions d'euros addicionals de rendes anualitzades.

 

L'empresa també ha indicat que les desinversions han permès reduir l'endeutament fins als 4.709 milions de deute net, un 5% per sota de la xifra de tancament de l'any 2025.

Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta  

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat  

 
Activar ara