• Economia
  • Per què més de la meitat dels catalans aposta per la compravenda en línia?

Per què més de la meitat dels catalans aposta per la compravenda en línia?

Sis de cada 10 catalans assegura que fa servir la via telemàtica per motius mediambientals, ja que ajuda a reduir la fabricació de nous productes

El 57% dels catalans que consumeix 'online' afirma preocupar-se per l'impacte mediambiental | iStock
El 57% dels catalans que consumeix 'online' afirma preocupar-se per l'impacte mediambiental | iStock
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
20 de Juny de 2023

El 64% dels catalans assegura que opta per fer compravendes en línia per motius mediambientals, ja que ajuda a reduir la fabricació de nous productes i fomenta l'economia circular, segons conclou la tercera edició de l'estudi Pols Digital d'Adevinta, Informe sobre l'evolució i tendències en els hàbits de consum.

 

Les generacions més joves són les que aposten més per la compravenda per Internet per aquest motiu, concretament la Z amb un 82% i la mil·lennista amb un 74%. En canvi, entre les generacions més grans, aquesta opció baixa de forma moderada, amb un 57% en el cas de la generació baby boomer, i un 51% entre els més grans de 65 anys, segons l'enquesta feta a una mostra de 800 persones. D'altra banda, el 57% dels catalans que consumeix online afirma preocupar-se per l'impacte mediambiental de les compres per Internet, un percentatge que entre la generació mil·lennista creix fins al 60%.

Les generacions més joves són les que aposten més per la compravenda per Internet

Èxit del Click & Collect

La compra en línia i la posterior recollida de la comanda a la botiga (Click & Collect) és una de les solucions sostenibles més ben valorada, per un 39%, ja que es redueixen els desplaçaments i les emissions CO2. D'altra banda, el 20% de la població diu que no li preocupa l'impacte ambiental del comerç electrònic i el 23% es preocupa depenent de si els productes són nous o de segona mà.

 

Amb tot, l'informe d'Adevinta -companyia propietària de Fotocasa, Habitaclia, InfoJobs, coches.net, motos.net i Milanuncios- conclou que les vendes al mercat de segona mà han augmentat un 4% el 2022, en comparació amb l'any anterior, segons dades de Milanuncios, que també mostra com el 84% dels enquestats opinen que els productes de segona mà són clau per al consum sostenible.

La població catalana, predisposada a canviar els seus hàbits?

De cara al futur, el 68% dels enquestats catalans modificarà els seus hàbits de compra per Internet en els pròxims tres anys, segons criteris mediambientals. Aquest percentatge puja fins al 75% en el cas dels mil·lennistes. Es tracta d'una tendència que ja es va notar l'any passat quan el 53% dels enquestats es van plantejar comprar regals de segona mà durant Nadal per consumir de forma "més responsable i sostenible".

El 68% dels enquestats catalans modificarà els seus hàbits de compra per Internet en els pròxims tres anys