El 64% dels catalans assegura que opta per fer compravendes en línia per motius mediambientals, ja que ajuda a reduir la fabricació de nous productes i fomenta l'economia circular, segons conclou la tercera edició de l'estudi Pols Digital d'Adevinta, Informe sobre l'evolució i tendències en els hàbits de consum.
Les generacions més joves són les que aposten més per la compravenda per Internet per aquest motiu, concretament la Z amb un 82% i la mil·lennista amb un 74%. En canvi, entre les generacions més grans, aquesta opció baixa de forma moderada, amb un 57% en el cas de la generació baby boomer, i un 51% entre els més grans de 65 anys, segons l'enquesta feta a una mostra de 800 persones. D'altra banda, el 57% dels catalans que consumeix online afirma preocupar-se per l'impacte mediambiental de les compres per Internet, un percentatge que entre la generació mil·lennista creix fins al 60%.
Les generacions més joves són les que aposten més per la compravenda per Internet
Èxit del Click & Collect
La compra en línia i la posterior recollida de la comanda a la botiga (Click & Collect) és una de les solucions sostenibles més ben valorada, per un 39%, ja que es redueixen els desplaçaments i les emissions CO2. D'altra banda, el 20% de la població diu que no li preocupa l'impacte ambiental del comerç electrònic i el 23% es preocupa depenent de si els productes són nous o de segona mà.
Amb tot, l'informe d'Adevinta -companyia propietària de Fotocasa, Habitaclia, InfoJobs, coches.net, motos.net i Milanuncios- conclou que les vendes al mercat de segona mà han augmentat un 4% el 2022, en comparació amb l'any anterior, segons dades de Milanuncios, que també mostra com el 84% dels enquestats opinen que els productes de segona mà són clau per al consum sostenible.
La població catalana, predisposada a canviar els seus hàbits?
De cara al futur, el 68% dels enquestats catalans modificarà els seus hàbits de compra per Internet en els pròxims tres anys, segons criteris mediambientals. Aquest percentatge puja fins al 75% en el cas dels mil·lennistes. Es tracta d'una tendència que ja es va notar l'any passat quan el 53% dels enquestats es van plantejar comprar regals de segona mà durant Nadal per consumir de forma "més responsable i sostenible".
El 68% dels enquestats catalans modificarà els seus hàbits de compra per Internet en els pròxims tres anys