Els congelats incrementen la seva quota de mercat | Pixbay
Els congelats incrementen la seva quota de mercat | Pixbay

El consum de congelats creix un 3,7%

Cada llar destina 153 euros a l'any en aquest tipus de productes i els gelats són els més venuts

El consum de productes congelats va créixer un 3,7% en volum l'any 2017 a Espanya, superant la mitjana del gran consum, segons dades Nielsen.

Cada llar gasta, de mitjana, 153 euros a l'any en aquest tipus de productes, un 8% més que l'any passat. Els gelats són els més venuts, que acaparen el 23% del total. Les verdures representen el 22% i el peix i el marisc se situen en tercera poisició amb un 18% del total.

Així s'ha posat de manifest a una roda de premsa d'Aecoc, l'Associació d'empreses de Gran Consum, en el marc de la fira Alimentaria, que se celebra aquesta setmana juntament amb Hostelco al recinte Gran Via de Fira de Barcelona.

Segons la plataforma d'estudi del comprador Aecoc ShopperView, que analitza els atributs que el consumidor valora a l'hora de comprar productes congelats i gelats, els compradors consideren especialment important que les verdures siguin fresques i recentment tallades abans de ser congelades i, a més, que continguin ingredients naturals.

En el cas dels gelats, els consumidors valoren que aquests tinguin una composició natural, que siguin artesans i que no portin additius.

Per millorar l'experiència de compra, Aecoc ha apostat per una secció ben situada i il·luminada, amb mobles que incorporin sistemes de portes 'push' i separadors per diferenciar bé els productes i garantir la seva conservació.

Més informació
La Sirena inverteix 2,3 milions d'euros en noves obertures
Avui et destaquem
El més llegit