El Corredor Mediterrani fa història a Barcelona

L'autobús de l'empresariat valencià s'atura a la capital catalana per reivindicar la infraestructura més desitjada en un acte multitudinari

La posada en escena de #QuieroCorredor també ha jugat amb la idea dels trens | @Corredor_Med
La posada en escena de #QuieroCorredor també ha jugat amb la idea dels trens | @Corredor_Med

Que l'autobús blau del #QuieroCorredor faci la seva última parada a Barcelona és molt més que simbòlic. Això diuen els valencians, els principals precursors d'una iniciativa que busca unir els interessos de tot l'Arc Mediterrani sota una infraestructura desitjada, necessària però encara llunyana a la seva execució total. Segons el ministre de Foment, José Luis Ábalos, "ja es veu la llum al final del túnel".

Després de Tarragona, Múrcia, Almeria, La Encina (Alacant), València, Madrid, Los Barrios (Campo de Gibraltar), Màlaga, Granada, Cartagena, Lorca, Alacant, Castelló, Reus i Martorell, l'autobús blau que explica, amb vocació didàctica, què és i per a què servirà el Corredor Mediterrani finalment s'ha aturat a la capital catalana.

Des del 12 d'abril fins a aquest 27 de setembre el moviment promogut per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) ha aconseguit 110.00 signatures i el suport de més de 3.000 empresaris, la meitat d'aquests presents aquest dijous al Palau de Congressos de Barcelona. A l'entrada saltava a la vista una metàfora que parlava per si sola: un mostrador de Renfe amb destinació al Corredor Mediterrani.

L'entrada al Palau de Congressos ha simulat un mostrador de Renfe | VC


L'entrada al Palau de Congressos ha simulat un mostrador de Renfe | VC

Més enllà de la voluntat política

"Els que arriben tard és perquè encara no tenen el Corredor Mediterrani", ha bromejat la periodista valenciana Núria Roca. Mai millor dit. Un cop passats els mostradors de Renfe entre corredisses de periodistes a la recerca de la fotografia perfecta, el president d'AVE i Boluda Corporación Marítima, Vicente Boluda, ha sigut el primer a recordar que malgrat que "no hi havia voluntat política" al començament, el crit de guerra QuieroCorredor ja és unànime arreu d'Espanya.

Ábalos: "Aquesta és una obra que va més enllà d'allò nacional"

Entre els principals objectius del "moviment imparable", destaquen sobretot: escenificar la importància i necessitat de la infraestructura, conscienciar el conjunt d'Espanya perquè s'impliqui en la seva reivindicació i aconseguir el compromís de nous representants públics en l'execució de la infraestructura per passar del somni a la realitat. El lema és "estar més aprop, arribar més lluny".

Tant és així que el ministre Ábalos ha insistit en reiterades ocasions que el Corredor Mediterrani ja veu la llum al final del túnel: "Ara falta un impuls tècnic perquè l'impuls financer ja està fet". Els terminis a complir són els següents: tot licitat al 2019, entrada en funcionament del Corredor que va d'Algesires fins a la frontera amb França pel 2021 i previsió d'un Corredor en perfecte estat de revista al 2025.

"Esperem que així sigui!", ha brindat el president de la Cambra de Comerç espanyola, Josep Lluís Bonet, amb un somriure.

quiero corredor acte

Bonet, Rosell i Ábalos, durant la seva participació a l'acte | @Corredor_Med

Trencant tòpics, Ábalos ha volgut deixar molt clar que "aquesta és una obra que va més enllà d'allò nacional". Concretament, d'Espanya a Europa. Una línia que ha servit a la consellera delegada del grup químic i farmacèutic Juste, Inés Juste, per reivindicar que el Corredor és "un exemple clar d'activisme i unió empresarial" que pot servir d'inspiració a les futures generacions.

Bruguera: "El lideratge d'AVE ha permès superar alguna inestabilitat política"

De fet, el compromís empresarial amb aquesta infraestructura ja fa més de 15 anys que dura però s'ha accelerat en els últims dos anys gràcies a la força d'AVE. És per això que el president de Colonial i del Cercle d'Economia Juan José Bruguera, també ha volgut reconèixer la seva tasca: "El seu lideratge ha permès superar alguna inestabilitat política".

Més enllà del benefici econòmic

Un nou vídeo ha tornat a escena al Palau de Congressos de Catalunya. Aquest cop, amb un trident màgic que no ha dubtat a passar-se la pilota i repartir-se preguntes: l'economista i col·laborador de VIA Empresa José María Gay de Liébana, l'empresària i exministra de Ciència i Innovació Cristina Garmendia i el secretari d'Habitatge i Obres Públiques del territori valencià i comissionat del Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira.

Gay de Liébana: "El Corredor fa molt més competitiva l'economia espanyola"

"El Corredor fa molt més competitiva l'economia espanyola", ha assegurat Gay de Liébana. La llista d'ingredients competitius inclou: potenciar l'activitat empresarial i econòmica de la franja mediterrània però també millorar la comunicació, la fluïdesa del transport de mercaderies, l'efecte sinergia entre infraestructures (aero)portuàries, reduir el temps, impulsar el turisme o més i millor ocupació, entre d'altres.

El president de la CEOE, Juan Rosell, ha recordat que "el temps en el món empresarial és or". I Boira ho ha vestit amb xifres: el Corredor Mediterrani beneficia tant a Espanya com a Europa en un 40% i un 18%, respectivament, de la població en termes de PIB. "Aquest projecte vol complementar aquesta Espanya radial on Madrid era alfa i omega", ha reblat. En una dada: entre Barcelona i Almeria hi ha 11 ciutats amb més de 100.000 habitants.

En aquest sentit, Garmendia ha detallat que el benefici és econòmic i empresarial però també social i sostenible. "És un assumple de servei públic essencial", ha conclòs Bonet.

La gran llista de convidats

La llista de convidats no ha defraudat i ha comptat amb la primera línia política i empresarial de Catalunya i el País Valencià així com també de Múrcia i Andalusia. A banda dels màxims representats ja mencionats de cambres i patronals, tampoc s'ho ha perdut: Antonio Garamendi (CEPYME), Joaquim Gay de Montellà (FOMENT-Catalunya), Salvador Navarro (CEV-Comunidad Valenciana), José María Albarracín (CROEM- Murcia), Javier González de Lara (CEA-Andalucía), Juan Pablo Lázaro (CEIM- Madrid), José Juan Socas (CECAPYME-Canarias), Carmen Planas (CAEB-Balears) i José Vicente Morata (Consejo de Cámaras de la Comunidad Valenciana).

Empresaris del Corredor Mediterrani

L'èlit política i empresarial s'ha col·locat a primera línia de l'acte pel Corredor Mediterrani a Barcelona. | EP

També hi han assistit: Artur Carulla (Agroalimen), Ignacio Ferrero (Idilia Foods), Javier Godó (Grup Godó), Clemente González (Alibérico i IFEMA), Jordi Gual (Caixabank), Araceli Císcar (DACSA), Juan Roig (Mercadona), Teresa García Milà (UPF), Javier Moll (Prensa Ibérica Media), Josep Oliu (Banc Sabadell), Agnès Noguera (Libertas 7), Josep Terradellas (Casa Tarradellas), Miguel Torres (Familia Torres), José Sevilla (Bankia), José García- Carrión (García Carrión) i Eduardo i Mar Martínez- Cosentino (Cosentino).

Des del món polític, a banda del ministre de Foment que en última instància s'ha autopreguntat amb ironia per què li costava tant anar de València a Barcelona, també hi eren el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, el de la Región de Murcia, Javier López Miras, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, i la presidenta de la Assemblea de Múrcia, Rosa Peñalver. Segons Ábalos, "per ser competitius o ens venem bé o ens paguen malament". La recepta més mediterrània té cohesió, confiança i optimisme...

Més info: Els corredors mediterranis venen d’Arbeca

Després d'una històrica parada a Barcelona i molt #QuieroCorredor, l'autobús accelera de nou i ja mira cap a Europa. I com escriu Josep Maria Ganyet, "amb l'esperança que, com Luci Minici Natal Quadroni, algun dia arribin a ser campions olímpics i ens ajudin així a arribar al cor d’Europa, i amb el desig ferm que mai ningú no els pugui dir que baixen d’Arbeca". Mediterràniament.

Més Informació
Tarragona també vol el Corredor
Martorell, del peatge al Corredor Mediterrani
Avui et destaquem
Comentaris (3)
gregal
Un altre pressa de pel. Tots els acords i contractes signats, són paper mullat Els fets parlaran. Cap credibilitat fins que tinguem la república.
LLARENA dPENA
Bla, bla, bla .... El de sempre.
Vicenç Ramoneda
El corredor te una història de 40 anys! 40 anys més i serà realitat si depèn d'espanya. Si fóssim estat, amb cinc anys estaria fet i pagat!