• Economia
  • L'Ecopeatge a València permetrà la reducció d'emissions en un 50% el 2030

L'Ecopeatge a València permetrà la reducció d'emissions en un 50% el 2030

Els resultats del projecte pilot han mostrat que, amb la implantació d'un peatge urbà inclusiu, es reduiria el trànsit total fins a un 23%, disminuint així els gasos d'efecte hivernacle al voltant del 17%

La ciutat de les arts i les ciències de València | EP
La ciutat de les arts i les ciències de València | EP
Redacción VIA Empresa
Valencia
21 de Juny de 2022
Act. 21 de Juny de 2022

Abertis Mobility Services (AMS), filial tecnològica del Grup Abertis, experts en serveis de tecnologia punta per a la gestió d'infraestructures i de mobilitat intel·ligent urbana i interurbana, col·labora amb l'Associació Mesura en el projecte pilot de l'Ecopeatge a València com a consultors tecnològics, econòmics i legals. Els resultats finals de l'estudi mostren la validesa de les dues opcions per situar la ciutat de València a prop de l'objectiu de reducció d'emissions en un 50% el 2030.

 

Aquesta primera fase la prova pilot ha permès obtenir informació dels usos que els vehicles fan a la ciutat de València gràcies a un grup de 50 voluntaris. Recentment, València ha estat seleccionada com una de les 100 ciutats europees que treballaran per ser climàticament neutres l'any 2030. Es tracta d'un repte ambiciós que necessita mesures contundents per aconseguir-ho. Actualment, més del 50% de les emissions emeses dins de la ciutat provenen del transport i, per això, reduir de forma dràstica l'ús de vehicles privats, tant de combustió com elèctrics, és una de les solucions més efectives. Amb tot això, es millorarà la qualitat de l'aire i es prioritzarà l'espai a la ciutat per als vianants, el transport públic sostenible, les bicicletes i els patinets.

Com explica, Christian Barrientos, CEO d'Abertis Mobility Services (AMS), segons dades del Ministeri de Transports d'Espanya, el 35% de les emissions d'efecte hivernacle es produeixen en entorns urbans i més del 75% del NO2 i PM en aire ambient és aportat pel trànsit rodat a les ciutats. Aquestes dades ens mostren que, sens dubte, hem de treballar junts i implementar sistemes com la tarifació per ús, que ens permetin lluitar contra el canvi climàtic i canviar de paradigma en la gestió de la mobilitat urbana, reduint dràsticament el trànsit dins les ciutats i aconseguint millorar la qualitat de l'aire i, per tant, la qualitat de vida dels ciutadans”.

 

La implantació d'un sistema de pagament per ús es troba dins de les directrius que recull la llei estatal de canvi climàtic per a les 149 ciutats espanyoles de més de 50.000 habitants que a partir de l'any 2023 hauran d'implementar per desincentivar l'entrada de cotxes a zones contaminades o congestionades.