Tres de cada quatre ofertes de feina a Espanya es troben al mercat ocult. Són vacants que les empreses prefereixen no fer públiques i que cobreixen acudint a les seves pròpies fonts de reclutament, bases de dades, intermediaris o referències de persones de confiança, segons un estudi de Lee Hecht Harrison, divisió del Grup Adecco.
La majoria de les persones que busquen ocupació accedeixen a les ofertes a través de la premsa, la ràdio, la televisió, borses de treball i Internet, que són les que componen el mercat obert. Però amb aquesta via estan accedint tan sols al 25% de totes les ofertes que hi ha a Espanya.
Els motius que fan que les ofertes de treball estiguin ocultes i no siguin conegudes per la majoria de demandants d'ocupació tenen a veure, sobretot, amb l'estratègia empresarial de les companyies que duen a terme els processos de selecció. Segons Adecco, moltes d'elles opten per no fer públiques les seves ofertes per motius de confidencialitat, evitant així desvetllar a la competència cap a on volen encaminar la seva estratègia en funció del lloc requerit.
En altres ocasions, en funció del tipus d'informació que manegen i la importància de la mateixa, es prefereix recórrer a gent referenciada, avalada per persones de total solvència, abans que recórrer a desconeguts que, si bé poden tenir un currículum impecable i una àmplia experiència en llocs similars, es desconeixen les seves actuacions enfront d'algunes situacions límit.
D'igual manera, els treballadors amb referències sobre el seu acompliment en un mateix lloc a l'ofertat, poden optar més ràpid a aquesta ocupació, ja que en molts casos suposa un estalvi en formació i, sobretot, en temps per a les empreses.
La via d'accés més efectiva per accedir a aquest mercat és el conegut networking o la xarxa de contactes professionals i personals. Finalment, en alguns casos, i sobretot en llocs directius, moltes empreses decideixen recórrer a la cerca directa de professionals, o el que és el mateix, identificar en el sector en el qual s'actuï a la persona clau que exerceixi el lloc que es pretén cobrir i dirigir-se directament a ella.
El "mercat ocult" és major per a aquells llocs que siguin més qualificats o especialitzats i sobretot perfils de direcció i alta direcció. Per a aquests casos pot aconseguir el grau del 85%.
La majoria de les persones que busquen ocupació accedeixen a les ofertes a través de la premsa, la ràdio, la televisió, borses de treball i Internet, que són les que componen el mercat obert. Però amb aquesta via estan accedint tan sols al 25% de totes les ofertes que hi ha a Espanya.
Els motius que fan que les ofertes de treball estiguin ocultes i no siguin conegudes per la majoria de demandants d'ocupació tenen a veure, sobretot, amb l'estratègia empresarial de les companyies que duen a terme els processos de selecció. Segons Adecco, moltes d'elles opten per no fer públiques les seves ofertes per motius de confidencialitat, evitant així desvetllar a la competència cap a on volen encaminar la seva estratègia en funció del lloc requerit.
En altres ocasions, en funció del tipus d'informació que manegen i la importància de la mateixa, es prefereix recórrer a gent referenciada, avalada per persones de total solvència, abans que recórrer a desconeguts que, si bé poden tenir un currículum impecable i una àmplia experiència en llocs similars, es desconeixen les seves actuacions enfront d'algunes situacions límit.
D'igual manera, els treballadors amb referències sobre el seu acompliment en un mateix lloc a l'ofertat, poden optar més ràpid a aquesta ocupació, ja que en molts casos suposa un estalvi en formació i, sobretot, en temps per a les empreses.
La via d'accés més efectiva per accedir a aquest mercat és el conegut networking o la xarxa de contactes professionals i personals. Finalment, en alguns casos, i sobretot en llocs directius, moltes empreses decideixen recórrer a la cerca directa de professionals, o el que és el mateix, identificar en el sector en el qual s'actuï a la persona clau que exerceixi el lloc que es pretén cobrir i dirigir-se directament a ella.
El "mercat ocult" és major per a aquells llocs que siguin més qualificats o especialitzats i sobretot perfils de direcció i alta direcció. Per a aquests casos pot aconseguir el grau del 85%.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.