17
de Març
de
2014 - 01:21
Les aerolínies de baix cost van transportar 2,93 milions de passatgers els dos primers mesos de l'any, fet que suposa un augment del 12,1% en comparació al mateix període de 2013. En canvi, segons dades difoses aquest dilluns per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, les companyies tradicionals van transportar més de quatre milions de viatgers fins al febrer ( 5,2%). Tot plegat dins d'un mercat que en aquests dos primers mesos s'ha enlairat un 8% més que l'any anterior per a un total de 7 milions de passatgers aeris registrats.
En aquest sentit, les companyies de baix cost van acaparar de gener a febrer un 41,9% del trànsit aeri, davant de les companyies tradicionals, que van comandar el 58,1% dels viatgers. Una diferència que el low-cost està equilibrant a mesura que passa el temps.
Qui viatja en 'low-cost'?
Per mercats, el Regne Unit i Itàlia lideren les entrades en companyies de baix cost al gener, amb un 33,1% i un 12,8% dels passatgers que van escollir aquesta via, respectivament. L'increment en comparació l'any anterior és del 9,9% en el cas del mercat britànic (974.281 viatgers), i del 6,5% al mercat italià (375.121 viatgers).
Alemanya, tercer emissor de trànsit aèri low-cost, va augmentar un 34,9% les arribades fins als 301.639 viatgers, l'equivalent al 10,3% del total de les entrades per aquesta via. Per darrere seu està França, amb el 8,3% del total i 244.778 passatgers, un 7,1% més que fa un any.
En aquest sentit, les companyies de baix cost van acaparar de gener a febrer un 41,9% del trànsit aeri, davant de les companyies tradicionals, que van comandar el 58,1% dels viatgers. Una diferència que el low-cost està equilibrant a mesura que passa el temps.
Qui viatja en 'low-cost'?
Per mercats, el Regne Unit i Itàlia lideren les entrades en companyies de baix cost al gener, amb un 33,1% i un 12,8% dels passatgers que van escollir aquesta via, respectivament. L'increment en comparació l'any anterior és del 9,9% en el cas del mercat britànic (974.281 viatgers), i del 6,5% al mercat italià (375.121 viatgers).
Alemanya, tercer emissor de trànsit aèri low-cost, va augmentar un 34,9% les arribades fins als 301.639 viatgers, l'equivalent al 10,3% del total de les entrades per aquesta via. Per darrere seu està França, amb el 8,3% del total i 244.778 passatgers, un 7,1% més que fa un any.