
01
de Juny
de
2014
Act.
02
de Juny
de
2014
El Marroc obrirà una oficina de turisme a Barcelona i una altra a Màlaga, que se sumaran a la que ja hi ha a Madrid, amb l'objectiu de potenciar el turisme espanyol i convertir Espanya en el país que més turistes envia a la zona, posició que ara ocupa França.
Segons ha explicat el director de l'Oficina de Turisme del Marroc, Abderrafia Zouitene, les oficines es crearan en els pròxims mesos amb personal espanyol i marroquí, i ja s'està preparant tota la logística necessària per posar-les en marxa com més aviat millor. Zouitene ha assegurat que també s'està negociant amb diverses aerolínies augmentar els vols entre Espanya i el Marroc, que ara són uns 80 setmanals, i inaugurar un vol directe entre Barcelona i Rabat abans d'acabar aquest any, encara que hi ha un nombre important d'espanyols que, donada la proximitat, viatgen amb el seu cotxe.
L'objectiu de totes aquestes accions és que els espanyols passin a ser els turistes estrangers que més visiten el Marroc, pujant de la segona posició, que ara ocupen, a la primera i desbancant així els francesos, perquè, segons Zouitene Espanya és un mercat "prioritari" per al país.
30% dels turistes, catalans
El Marroc rep a l'any 10,2 milions de turistes, 3,5 milions són francesos i 2,5 milions espanyols. D'aquests, un 30 % són catalans. El 80 % dels espanyols viatgen al país per turisme, amb especial interès per les ciutats imperials, i el restant 20 % ho fan per negocis, ja que al Marroc hi ha més de mil empreses espanyoles.
L'objectiu de l'oficina de turisme marroquí és que en l'any 2016 el nombre de turistes arribin als 12,5 milions i el país que més visitants enviï sigui Espanya, considerat com país estratègic pels marroquins per la seva proximitat, per la gran quantitat de gent que parla espanyol, per les bones relacions i l'important intercanvi comercial que hi ha entre els dos països, entre d'altres raons.
Zouitene ha estat aquesta setmana a Barcelona per presentar la 20ª edició del festival 'Fes de les músiques sacres del món', esdeveniment estratègic per al sector turístic.
Estratègia per potenciar el turisme
Entre les apostes del país per potenciar el turisme destaca un gran projecte llançat pel propi rei del Marroc per fer de Rabat la capital marroquina de la cultura, amb una inversió prevista de 1.000 milions d'euros i que té entre els seus objectius impulsar l'intercanvi cultural amb Europa i Espanya, en particular.
Aquest projecte inclou la construcció de nous centres com el Gran Teatre de Rabat, dissenyat per Zaha Hadid, el Museu Nacional d'Art Contemporani, el Museu d'Arqueologia o l'Institut de Música i Arts Coreogràfiques i la renovació i ampliació d'altres com la Biblioteca Nacional o el Teatre Nacional.
Zouitene ha destacat que Marroc és un país tranquil per visitar, que combina la tradició i la modernitat, amb una destacada oferta cultural, a més dels destins de sol i platja. Els espanyols que visiten Marroc solen viatjar en família, en parella i també hi ha molts joves que es desplacen en grup a la recerca de la seva oferta cultural i no són el típic turisme que busca únicament sol i
Segons ha explicat el director de l'Oficina de Turisme del Marroc, Abderrafia Zouitene, les oficines es crearan en els pròxims mesos amb personal espanyol i marroquí, i ja s'està preparant tota la logística necessària per posar-les en marxa com més aviat millor. Zouitene ha assegurat que també s'està negociant amb diverses aerolínies augmentar els vols entre Espanya i el Marroc, que ara són uns 80 setmanals, i inaugurar un vol directe entre Barcelona i Rabat abans d'acabar aquest any, encara que hi ha un nombre important d'espanyols que, donada la proximitat, viatgen amb el seu cotxe.
L'objectiu de totes aquestes accions és que els espanyols passin a ser els turistes estrangers que més visiten el Marroc, pujant de la segona posició, que ara ocupen, a la primera i desbancant així els francesos, perquè, segons Zouitene Espanya és un mercat "prioritari" per al país.
30% dels turistes, catalans
El Marroc rep a l'any 10,2 milions de turistes, 3,5 milions són francesos i 2,5 milions espanyols. D'aquests, un 30 % són catalans. El 80 % dels espanyols viatgen al país per turisme, amb especial interès per les ciutats imperials, i el restant 20 % ho fan per negocis, ja que al Marroc hi ha més de mil empreses espanyoles.
L'objectiu de l'oficina de turisme marroquí és que en l'any 2016 el nombre de turistes arribin als 12,5 milions i el país que més visitants enviï sigui Espanya, considerat com país estratègic pels marroquins per la seva proximitat, per la gran quantitat de gent que parla espanyol, per les bones relacions i l'important intercanvi comercial que hi ha entre els dos països, entre d'altres raons.
Zouitene ha estat aquesta setmana a Barcelona per presentar la 20ª edició del festival 'Fes de les músiques sacres del món', esdeveniment estratègic per al sector turístic.
Estratègia per potenciar el turisme
Entre les apostes del país per potenciar el turisme destaca un gran projecte llançat pel propi rei del Marroc per fer de Rabat la capital marroquina de la cultura, amb una inversió prevista de 1.000 milions d'euros i que té entre els seus objectius impulsar l'intercanvi cultural amb Europa i Espanya, en particular.
Aquest projecte inclou la construcció de nous centres com el Gran Teatre de Rabat, dissenyat per Zaha Hadid, el Museu Nacional d'Art Contemporani, el Museu d'Arqueologia o l'Institut de Música i Arts Coreogràfiques i la renovació i ampliació d'altres com la Biblioteca Nacional o el Teatre Nacional.
Zouitene ha destacat que Marroc és un país tranquil per visitar, que combina la tradició i la modernitat, amb una destacada oferta cultural, a més dels destins de sol i platja. Els espanyols que visiten Marroc solen viatjar en família, en parella i també hi ha molts joves que es desplacen en grup a la recerca de la seva oferta cultural i no són el típic turisme que busca únicament sol i