El Port incrementa un 30% els beneficis

En el primer semestre registra uns guanys de 19,1 milions d'euros i supera el milió de contenidors

El Port de Barcelona ha registrat un benefici net de 19,1 milions d'euros en el primer semestre d'aquest 2016, fet que suposa un 30% més respecte als 14,7 milions d'euros que va obtenir en els sis primers mesos de l'any passat. Així ho han explicat el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el director general, José Alberto Carbonell, que han atribuït aquest augment a una reducció del 60% de les despeses financeres.

Aquesta disminució es deu a diferents motius, com la cancel·lació anticipada del préstec amb el Banc Europeu d'Inversions (Bei) per valor de 47,5 milions i la reducció del tipus d'interès variable aplicat a la resta de préstecs subscrits amb el Bei.

El volum de negoci s'ha situat en els 76,1 milions, un 1% més respecte als 76,1 de l'any passat, i el flux de caixa operatiu del semestre ha ascendit als 43,2 milions, fet que es tradueix en un augment del 16% -en el primer semestre del 2015 ascendia als 37,--, i l'endeutament se situa en 356,6 milions, un 15% menys.

Pel que fa al tràfic total, que inclou totes les modalitats de càrrega, l'enclavament portuari barceloní ha gestionat un total de 24,2 milions de tones, un 4% més, fins al juny. "És un any de consolidació dels tràfics que ja ha començat a detectar-se en la meitat del 2013", ha dit Cambra.

El Port de Barcelona ha superat el milió de TEU -mesura equivalent a un contenidor de 20 peus-, amb un repunt del 13% i un creixement en tots els tipus d'operativa. Les exportacions continuen tenint més pes, amb 264.624 TEU i un increment de l'11%, si bé les importacions són més grans en xifres absolutes, amb 323.580 TEU i un repunt del 4%, i Cambra ha destacat que els contenidors d'exportació superen en un 54% el màxim precrisi.

Els tràfics de cabotatge amb les illes Balears i Canàries han augmentat un 13%, i els contenidors que són descarregats temporalment per tornar-se a embarcar cap al seu destí final -càrrega de transbord- han crescut per sobre del 20%.

La Xina, el soci principal
Per països, Carbonell ha indicat que la Xina es manté com a principal soci comercial del Port de Barcelona, ja que el 23,5% dels contenidors tenen com origen o destí el país asiàtic, i altres intercanvis comercials a destacar són els mantinguts amb els Estats Units, Unió dels Emirats Àrabs, Índia i Mèxic.

Pel que fa a vehicles, els terminals del Port han transportat 477.202 automòbils, un 6% més, dels quals 240.000 són d'exportació i 102.510 d'importació.

Els granels líquids s'han mantingut estables amb sis milions de tones, destacant el creixement d'un 50% experimentat pel gasoil, mentre que els sòlids a granel han sumat 2,2 milions de tones, un 5% més, i els productes amb una evolució més positiva han estat els cereals, farines i pinsos.

Per la seva banda, les autopistes del mar han transportat més de 68.000 unitats de transport intermodal -equivalent a un camió o remolc-.

Creueristes
Respecte als passatgers, han passat pel Port de Barcelona 1,5 milions de viatgers, una xifra que inclou els usuaris de ferris de línia regular entre la capital catalana i Balears, Itàlia i el Nord d'Àfrica, que han crescut un 12%, i creueristes.

Els creueristes, amb més d'un milió de viatgers, s'han mantingut estables, tot i que han augmentat un 15% els passatgers que inicien i finalitzen el seu recorregut al Port de Barcelona, que són els que més impacte econòmic generen a la ciutat.

Avui et destaquem
El més llegit