El Prat: es busca aerolínia cap a Tòquio

L'aeroport de Barcelona té una "demanda no servida" de connexions intercontinentals de 4,5 milions d'usuaris

L'Aeroport de Barcelona El Prat L'Aeroport de Barcelona El Prat

"La ruta més ambicionada i perseguida al Prat és la de Tòquio", ha dit Ricard Font, secretari d'Infraestructures i Mobilitat. Així ho ha afirmat durant la roda de premsa de presentació del pla estratègic estratègic del comitè format per la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç i Aena. Així, les connexions directes prioritàries per al Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) per al 2018 i 2019 són Tòquio (Japó), Ciutat de Mèxic (Mèxic), Bangkok (Tailàndia), Santiago de Xile (Xile) i Delhi (l'Índia).

Segons Font l'aeroport de Barcelona "encara té molt camí per recórrer" i ha destacat que hi ha una "demanda no servida" de connexions intercontinentals de 4,5 milions d'usuaris. El tràfic de llarga distància al Prat s'ha disparat un 29% des de 2015, per tant, la capacitat de creixement és molt alta.

4,5 milions és el nombre de passatgers que han de fer escales per venir a la capital catalana o per volar des del Prat a destins intercontinentals perquè no poden fer-ho amb vols directes. D'aquests, 181.902 tenien com a origen o destí la ciutat de Tòquio, d'aquí que sigui la prioritat del comitè. El secretari indica que totes les companyies aèries han manifestat que és una ruta necessària, ja que té una demanda de 263.000 passatgers, si bé ha declinat posar una data concreta perquè aquesta sigui una realitat.

El president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls, el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de BCN, Gerardo Pisarello, el secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, i la directora de l'aeroport del Prat, Sonia Corrochano

El president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls, el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de BCN, Gerardo Pisarello, el secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, i la directora de l'aeroport del Prat, Sonia Corrochano

Font també ha afirmat que és "molt possible" que la ruta a Mèxic es pugui estrenar el 2018. Pel que fa al nombre de rutes intercontinentals directes s'ha multiplicat per tres des de 2005 fins les 45 i el tràfic intercontinental directe per vuit fins als 2,6 milions i mig d'usuaris.

El 2017 va deixar un llistó molt alt amb un rècord de 45 rutes intercontinentals -des de 2015 s'han obert 11- i un total de 7.221.297 viatgers intercontinentals transportats -el que suposa un 15% del tràfic total-, dels quals 2.649.444 van ser directes i 4.571.853 indirectes.

L'estratègia per als propers anys consisteix a aconseguir noves rutes i desestacionalitzar-les, augmentar freqüències i atreure a nous operadors, i de moment aquest 2018 ja compta amb la ruta a Boston (Estats Units) operada per Level, i Asiana connectarà la capital catalana amb Seül (Corea del Sud) a partir d'agost.

Més informació
Un estiu de caos al Prat?
La inversió immobiliària a Barajas dobla la del Prat
El Prat incrementa un 10,6% els passatgers al març i arriba als 3,83 milions
Avui et destaquem
El més llegit