El Prat guanya pes com a 'hub' intercontinental amb Level i Norwegian

Turisme, negocis i càrrega aèria augmenten l'atractiu de Barcelona

El Prat bat rècords de passatgers any rere any El Prat bat rècords de passatgers any rere any

L'Aeroport de Barcelona avança un pas més per consolidar-se com un hub de vols intercontinentals amb l'aposta de Norwegian i Level, la nova marca low cost per a vols de llarg radi del holding IAG, que integra British Airways, Iberia, Vueling i Aer Lingus. D'aquesta manera, s'ha aconseguit l'objectiu pel qual el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (Cdra) -integrat per Generalitat, Aena, Ajuntament de Barcelona i Cambra de Comerç de Barcelona- treballa des de 2005 i que ha permès triplicar els vols intercontinentals directes i augmentar les seves freqüències setmanals.

Així, a partir d'aquest juny Level connectarà Barcelona amb Los Angeles (1 de juny), San Francisco (2 de juny), Punta Cana (10 de juny) i Buenos Aires (17 de juny). Aquestes connexions s'operaran amb dos avions Airbus A330 -de 314 places, 293 places economy i 21 de premium economy- operats pels pilots i tripulants de cabina d'Iberia, i es crearan 250 ocupacions basades a Barcelona.

Per la seva banda, Norwegian estrenarà el dilluns 5 de juny el vol directe entre la capital catalana i Los Angeles, mentre que el dia 6 inaugurarà la ruta amb Nova York, el 7 a San Francisco i el 22 d'agost iniciarà el trajecte Barcelona-Miami. Norwegian operarà aquestes rutes amb un primer Boeing 787-8 Dreamliner, que té una capacitat per 291 passatgers i estarà basat des del 5 de juny al Prat, i el 22 d'agost de 2017 començarà a operar el segon Dreamliner, la qual cosa permetrà volar a Miami.

A més, l'aerolínia noruega, per la qual Barcelona s'ha convertit en la sisena capital de llarg radi, oferirà 325.000 places intercontinentals en el primer any complet d'operacions de la seva base de llarg radi al Prat, l'obertura del qual suposarà la creació d'unes 300 ocupacions que se sumaran als 325 treballadors de la companyia que ja treballen en la T2 de l'Aeroport de Barcelona.

"Objectiu aconseguit", ha afirmat en declaracions a Europa Press el president del Cdra, Ricard Font, que ha indicat que Califòrnia és un de les destinacions més demandades i ha afegit que l'any passat més d'un milió de persones van volar als Estats Units, però no ho van poder fer amb vol directe.

4,5 milions de passatgers obligats a fer escala

I és que un total de 8,4 milions de passatgers van volar des de l'Aeroport de Barcelona a destinacions intercontinentals l'any passat, principalment els Estats Units, la Xina i el Japó, encara que 3,9 milions van poder viatjar amb un vol directe a la seva destinació, mentre que els 4,5 milions de passatgers restants es van veure obligats a fer escala.

En concret, els Estats Units va registrar en 2016 una demanda de més d'un milió de passatgers, un 28,4% més respecte a 2015; la Xina i Hong Kong 308.000 viatgers (+13,2%), el Japó 256.000 (+5,3%) i països asiàtics, com Tailàndia, Filipines, Indonèsia i Malàisia, un total de 223.000 usuaris (+40%).

Per això, el també secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat ha insistit que hi ha una necessitat de vols intercontinentals acreditada: "No es tracta d'expectatives, sinó d'una realitat. Les exportacions catalanes creixen any rere any, les nostres empreses són cada vegada més internacionals i la càrrega aèria és cada vegada més alta".

Per al president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, el positiu de les noves connexions de Level i Norwegian des del Prat és també la creació de les bases d'avions. "És quelcom que no havia passat fins ara i és molt rellevant perquè implica que els avions que serveixen aquestes rutes es nodriran de pilots i tripulacions basats en Barcelona, amb la creació d'ocupació que això implica", ha sostingut.

Índia, Tòquio i Mèxic, els pròxims reptes

Font ha subratllat que el Cdra segueix treballant per connectar l'Aeroport de Barcelona amb Índia, Tòquio i Mèxic, destinacions que també registren una alta demanda degut no només al turisme, sinó a la internacionalització de les empreses i de l'economia catalana.

Per a Valls, els reptes del Prat són consolidar el creixement de les connexions amb Amèrica a nivell qualitatiu -passant de vols estacionals a regulars durant tot l'any i incrementar freqüències fins a aconseguir el vol diari-, així com accelerar el creixement amb Àsia: "A llarg termini, si fem les coses bé, l'Aeroport del Prat pot arribar fins on vulguem que arribi".

Més informació
El Prat sumarà 144 nous policies per evitar cues
Norwegian no pot volar a Tòquio per un acord entre Foment i Rússia
Ryanair i Norwegian estudien ajudar-se des del Prat
Avui et destaquem
El més llegit