El torró, un negoci de més de 400 milions d'euros

Cinc grups empresarials concentren el 75% de les vendes de la indústria a l'Estat espanyol

El sector del torró ha generat enguany a Espanya més de 400 milions d'euros, cosa que suposa un increment del 6,46% respecte del 2014. Segons dades del sector, hi ha cinc grups empresarials que concentren el 75% de les vendes de la indústria.

En concret, l'informe mostra les dades dels 29 principals grups empresarials del sector que concentren més de 40 marques, entre les quals figuren AntiuXixona, Lacasa, Delaviuda, El Lobo, entre d'altres.

Dels grups analitzats, lidera el rànquing Sanchís Mira, que compta amb les marques AntiuXixona i La Fama, amb unes vendes de 82,7 milions d'euros, seguit per la Confiteria Delaviuda (75,1 milions d'euros), Lacasa (62,2 milions d'euros), Cantalau (50,3 milions d'euros) i Indústries Rodríguez, propietària de Virginias i Tardá, amb 28,4 milions d'euros.

En el passat exercici, la incipient recuperació econòmica i del consum a Espanya van fer que la facturació mitjana del sector augmentés un 6,46%. Les cinc empreses que més van créixer van ser Torrons d'Agramunt Angel Lluch, que va elevar les seves vendes un 62,25%, seguit per Pastisseria Escoda (50,01%), Coloma García (38,81%), Torronos Vicens (28,51%) i elaboracions artesanes Lopez i Espi (29,93%).

Finalment, l'informe mostra que el 44% de les vendes registrades durant el passat exercici, provenen de grups empresarials que comercialitzen almenys una marca amb Denominació d'Origen. De les cinc firmes amb major facturació del sector, solament una d'elles, La Confiteria Delaviuda, no té DO.
Avui et destaquem
El més llegit