
22
de Juliol
de
2013
Act.
22
de Juliol
de
2013
Els viatgers que usin la línia de Ferrocarrils Generals de Catalunya (FGC)Llobregat-Anoia disposaran de setze endolls en cadascun dels 42 trens que circulen. Es tracta de la campanya Endolla't a Ferrocarrils, que preveu obtenir l'energia disponible per fer-los funcionar del propi comboi: els motors que realitzen la tracció a l'hora de frenar són els generadors, transformant l'energia cinètica en aprofitable. Aquesta iniciativa és pionera al sistema de transport metropolità i s'emmarca dins del concepte Smart Train, per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent. A les hores punta, que circulen 31 trens per la línia, hi hauran disponibles 496 punts de càrrega.
En paraules del president de FGC, Enric Ticó, l'objectiu ha estat sempre apropar aquest transport públic als usuaris: "Oferim la possibilitat de que la gent pugi endollar els seus telèfons mòbils o qualsevol altre aparell que necessiti de recarrega. Volem fer més fàcil i més amable pels nostres viatgers el fet de pujar als Ferrocarrils de la Generalitat". Ticó també afirma que el nou sistema ajuda a millorar la seva imatge ja que "molta gent té una idea antiquada dels serveis ferroviaris, quan són trens nous i còmodes".
Baix cost i a proposta dels usuaris
El president, a més, ha afirmat que aquesta idea prové dels propis usuaris i d'un estudi paral·lel: "Hem estat analitzant i només hi havia casos com l'AVE, que té endolls però només per als clients que paguen més. I nosaltres l'hem ofert a tots els viatgers".
Pel que fa a l'aspecte econòmic, Enric Ticó ha defensat el baix pressupost necessari per aplicar la mesura. "El cost és nul a les noves màquines i de 14.000 euros en aquelles que s'adapten a la nova tecnologia." A més, ha reiterat que no hi ha cap cost d'energia ja que els watts necessaris per fer funcionar els endolls provenen d'una reutilització d'energia del propi tren.
En paraules del president de FGC, Enric Ticó, l'objectiu ha estat sempre apropar aquest transport públic als usuaris: "Oferim la possibilitat de que la gent pugi endollar els seus telèfons mòbils o qualsevol altre aparell que necessiti de recarrega. Volem fer més fàcil i més amable pels nostres viatgers el fet de pujar als Ferrocarrils de la Generalitat". Ticó també afirma que el nou sistema ajuda a millorar la seva imatge ja que "molta gent té una idea antiquada dels serveis ferroviaris, quan són trens nous i còmodes".
Baix cost i a proposta dels usuaris
El president, a més, ha afirmat que aquesta idea prové dels propis usuaris i d'un estudi paral·lel: "Hem estat analitzant i només hi havia casos com l'AVE, que té endolls però només per als clients que paguen més. I nosaltres l'hem ofert a tots els viatgers".
Pel que fa a l'aspecte econòmic, Enric Ticó ha defensat el baix pressupost necessari per aplicar la mesura. "El cost és nul a les noves màquines i de 14.000 euros en aquelles que s'adapten a la nova tecnologia." A més, ha reiterat que no hi ha cap cost d'energia ja que els watts necessaris per fer funcionar els endolls provenen d'una reutilització d'energia del propi tren.