Els polos catalans per combatre la calor

Batech minimitza els inconvenients de la xafogor amb teixits tècnics de primera qualitat i una producció 100% Made in Catalonia

"Hi ha articles d'esport que transpiren molt bé i s'eixuguen molt ràpid. Per què no portar-ho al dia a dia sense que sembli una samarreta d'un equip de futbol?" Aquesta és la reflexió que va portar Santi Simon i Lluís Latorre a posar en marxa Batech. Nascuda el 2012, aquesta marca ofereix el clàssic polo masculí amb un teixit que minimitza els inconvenients de la calor. "En roba d'hivern hi ha més opcions perquè els nòrdics sempre ho han tingut més clar. Però d'estiu no hi havia cap referent molt clar d'article d'aquest tipus", explica Simon a VIA Empresa.

Els polos Batech permeten mantenir un look tant formal com més casual en els dies que més s'enfili el termòmetre. I ho fan de forma transpirable, amb un teixit que no cal planxar i protegeix dels rajos ultraviolats. A més, la seva qualitat antibacteriana protegeix la roba de les males olors.

Del Vallès al món
Ubicats a Castellar del Vallès, la producció de la marca Batech es concentra 100% a Catalunya. "Hem volgut fer un producte autòcton en un sector que a Catalunya va ser molt potent en el seu dia, va tenir una forta davallada però s'ha sabut reinventar", diu Simon. "Les empreses que han quedat són molt potents i especialitzades", argumenta.

Santi Simon i Lluís Latorre són els impulsors de Batech. Cedida


Tot i reconèixer que no és senzill fer tota la producció a Catalunya, "quan ho fas veus la diferència de costos respecte a anar a altres països"; el cofundador de Batech valora que "aquí han quedat tallers que s'han hagut d'especialitzar molt en la qualitat. Fent-ho tot aquí guanyem aquests tallers que saben treballar bé amb aquest teixit".

Batech obté els botons a Santa Perpètua o les etiquetes a la mateixa Castellar del Vallès. "Vas trobant dins del sector els millors proveïdors", afirma Santi Simon. L'altre gran avantatge, assegura, és "tenir sempre el proveïdor a prop, fet que et permet reaccionar molt ràpidament a la demanda". Tot plegat els porta a lluir amb orgull el Made in Catalonia. "Està començant a tirar molt fort i agrada molt també als compradors estrangers", assegura Simon.

Un target que valora la qualitat
El cofundador de Batech assenyala el perfil habitual de client com "un home de 30 anys cap amunt que valora molt la comoditat". Gent que va molt amb cotxe, que viatja habitualment o professionals liberals acostumen a ser els compradors habituals. "També estem equipant empreses, els posem el logo brodat perquè el llueixin els comercials a les fires", apunta.

Els polos Batech volen ser la millor opció per vestir de forma fresca a la feina quan fa calor. Cedida


"No és un producte barat, enlloc ho diem", reconeix Santi Simon. "Però el client valora la qualitat i que estigui fet a Catalunya", insisteix. "Com que no fem un producte d'esport ni que és econòmic ens fa la sensació d'anar a contracorrent, però és el que ens permet tenir una marca i un producte diferent", valora el dirigent de Batech. Al capdavall, afegeix, "el que et diferencia és el que et pot donar vendes".

Unes vendes que es produeixen en diverses botigues multi marca, a través d'Internet i des del març a la primera botiga pròpia a Tarragona. "Era una població que ens funcionava molt bé. La gent que tenia la botiga on ens venien el producte era un matrimoni gran que es jubilava i vam veure que era el moment", recorda Simon. Disposar de botiga pròpia permet a Batech "recollir informació a peu de carrer i ens serveix de showroom". A més, també han ubicat aquí el centre logístic i s'ha convertit en l'origen de tota la distribució.

Avui et destaquem
El més llegit