
Empreses, autònoms, cooperatives i entitats sense ànim de lucre ja poden sol·licitar els ajuts per a la contractació de joves del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) que té per objectiu impulsar l'ocupació de persones menors de 30 anys. En total, l'organisme destinarà 125 milions d’euros, que permetran la contractació de més de 7.000 persones joves sense feina. En termes individuals, la convocatòria finança fins a 17.000 euros per cada jove que es contracti amb una principal condició: la durada mínima del contracte ha de ser d'un any, i a jornada completa.
Amb aquesta iniciativa, el Departament d’Empresa i Treball vol “sacsejar les xifres d’atur juvenil, generar ocupació de qualitat, oferir als més joves una experiència laboral i ajudar les empreses i entitats a reactivar-se després de la crisi de la covid-19”, ha anunciat l’organisme en un comunicat.
El talent jove és el principal protagonista d’aquesta mesura i l’organisme vol arribar a aquest talent de dues maneres: a través de contractes de formació per a l’obtenció d’una pràctica professional per a joves amb titulació (ja sigui universitària, cicles formatius de grau mig, superior o equivalents, o certificats de professionalitat) i a través de subvencionar contractes laborals per a joves que no poden subscriure un contracte de formació en pràctiques.
Les empreses interessades en aplicar a la convocatòria tenen fins al 30 d’abril per sol·licitar la subvenció, presentant un contracte que hagi estat formalitzat entre el passat 30 de novembre de 2021 i fins a l’1 d’abril de 2022. El nombre de contractes subvencionats no pot ser superior a cinc ni excedir el 50% de la plantilla.
Torrent: "cada jove que rep una bona formació ocupacional, que s’insereix al món laboral, que aconsegueix un lloc de treball digne, és un èxit que reforça el teixit empresarial i reverteix en la millora de la nostra societat”
L'ocupació capta un pressupost històric
Més enllà d’aquesta mesura, el Departament d’Empresa i Treball destinarà més de 216 milions d’euros a polítiques actives d’ocupació adreçades únicament a les persones joves. Es tracta d’un pressupost històric, procedent en gran part dels fons REACT-EU, que beneficiarà a més de 25.000 nois i noies a través de tres principals línies d’actuació: ajuts a empreses per a la contractació, programes d’orientació, formació i experiència laboral per a joves que necessiten un suport específic i programes de formació professional per a l’ocupació.
Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball, ha assenyalat que “la transformació cap a un model més resilient, més sostenible, que transiti cap a l’economia verda i que posi les persones al centre, passa pel món del treball. Passa per fer inseparables els termes treball i qualitat. Perquè hem de ser competitius en qualitat del treball”. Torrent també ha destacat que “ho fem amb una inversió rècord que té un enorme retorn. Perquè cada jove que rep una bona formació ocupacional, que s’insereix al món laboral, que aconsegueix un lloc de treball digne, és un èxit que reforça el teixit empresarial i reverteix en la millora de la nostra societat”.
Més informació sobre els ajuts al web del SOC.