• Economia
  • Els productes farmacèutics enlairen les exportacions d'alta tecnologia

Els productes farmacèutics enlairen les exportacions d'alta tecnologia

Catalunya exporta productes industrials d’alta tecnologia per valor de 2.219,9 milions d’euros al primer trimestre del 2020, un augment del 17,4% interanual

Les vendes de productes farmacèutics representen el 28,2% | iStock
Les vendes de productes farmacèutics representen el 28,2% | iStock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
25 de Maig de 2020
Act. 25 de Maig de 2020

Catalunya ha exportat productes industrials d’alta tecnologia per valor de 2.219,9 milions d’euros al primer trimestre del 2020, xifra que representa un augment del 17,4% interanual, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Aquest augment s'ha produït pel fort increment de les vendes de productes farmacèutics (28,2%), que ja representen el 80% de les vendes a l’estranger de productes d’alt contingut tecnològic. El grup de productes informàtics, electrònics i òptics han reduït les exportacions (‑11,4%), com també ho han fet la resta de productes (-37,2%). Per àrees geogràfiques, les vendes d’alta tecnologia han augmentat un 22,2% a la Unió Europea i un 13% a la resta del món.

 

Les vendes a l’exterior dels productes de nivell tecnològic baix també han augmentat, un 4,1% interanual. En canvi, han registrat descensos les exportacions de nivell mitjà alt (-11,5%) i les de nivell mitjà baix (-7,4%). En conjunt, les exportacions industrials han assolit un valor de 16.527,5 milions d’euros, xifra que representa una disminució interanual del 3,7%.

Les vendes de productes industrials de nivell mitjà alt han assolit un valor de 7.331,9 milions d’euros al primer trimestre del 2020, xifra que representa una disminució de l’11,5% interanual, i segueix la tendència negativa iniciada a finals del 2018. Aquesta dada s’explica pel descens de les vendes de tots els grups de productes: Materials i equips elèctrics, maquinària i vehicles (-13,1%), productes químics (-8,2%) i altres productes (-18,1%). Per àrees geogràfiques, les vendes a la Unió Europea han disminuït un 14,2%, i les destinades a la resta del món un 5,0%.