• Economia
  • Facebook no utilitzarà la informació de WhatsApp

Facebook no utilitzarà la informació de WhatsApp

Mark Zuckerberg assegura al MWC Barcelona que la política de dades "no canviarà en absolut"

    Mark Zuckerberg
    Mark Zuckerberg
    ACN i Redacció
    24 de Febrer de 2014
    Act. 25 de Febrer de 2014

    El fundador i president de Facebook, Mark Zuckerberg, ha assegurat aquest dillunes al Mobile World Congress Barcelona que la xarxa social no utilitzarà la informació dels missatges que s'intercanvien els usuaris de WhatsApp, el servei de missatgeria que Facebook va adquirir la setmana passada per 13.800 milions d'euros.

    "La política de dades de WhatsApp no canviarà en absolut. Serà un servei totalment independent de Facebook", ha sentenciat Zuckerberg durant la seva conferència al MWC Barcelona. "La visió és mantenir el servei de WhatsApp exactament igual", ha sentenciat davant l'un auditori totalment ple del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona.

    El fundador de Facebook ha defensat la inversió de 19.000 milions de dòlars que ha fet la seva companyia per adquirir WhatsApp dient que el servei de missatgeria podria arribar als 1.000 milions d'usuaris durant els propers anys i que això té un "valor enorme".

    Promoció del projecte internet.org
    Durant la seva conferència, Zuckerberg ha promocionat el seu projecte internet.org, una iniciativa que pretén facilitar l'accés a internet als milions de persones que encara no tenen accés a la xarxa a tot el món.

    A més de Facebook, internet.org compta amb el suport de grans agents del sector TIC a nivell mundial, com Ericsson, Mediatek, Opera, Samsung, Nokia i Qualcomm. Zuckerberg ha reclamat el suport d'empreses i de governs a nivell mundial per tirar endavant la iniciativa.

    El fundador de Facebook ha reconegut que la pobresa i l'endarreriment tecnològic que pateix una part de la humanitat són els factors que més dificulten l'accés universal a Internet. Per això, ha reclamat la participació d'actor privats i públics en l'extensió de la xarxa al màxim de persones possible. "Vaig començar a Facebook amb aquesta idea: la de connectar algun dia a tothom", ha sentenciat Zuckerberg, que s'ha convertit en un dels principals atractius d'aquesta edició del Mobile World Congress Barcelona.