• Economia
  • Fainé inverteix 90.500 euros a Telefónica i consolida el 'nucli estable' malgrat la marxa del BBVA

Fainé inverteix 90.500 euros a Telefónica i consolida el 'nucli estable' malgrat la marxa del BBVA

El president de CriteriaCaixa i Fundació “La Caixa” adquireix 25.140 accions de l'empresa de telecomunicacions a un preu de 3,60 euros l'acció

Isidre Fainé, president de la Fundació "la Caixa"| Cedida
Isidre Fainé, president de la Fundació "la Caixa"| Cedida
Redacció VIA Empresa | Europa Press
Barcelona
19 de Març de 2026 - 05:06

El president de CriteriaCaixa i de la Fundació “La Caixa”, Isidre Fainé, ha invertit 90.504 euros en la compra d'accions de Telefónica, companyia en la qual ocupa el càrrec de vicepresident dominical. En concret, s'ha apoderat de 25.140 accions a un preu de 3,60 euros per títol, segons figura en els registres de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els 3,60 euros als quals Fainé ha comprat els títols de Telefónica se situen per sota dels 3,63 euros als quals cotitza la companyia cap a les 15 hores d'aquest dijous.

 

El president de CriteriaCaixa va desembarcar al consell d'administració de la teleco el 26 de gener de 1994 i és el membre del màxim òrgan de decisió de Telefónica que porta més temps al seient. En aquest context, el hòlding inversor de la Fundació “La Caixa” ostenta una participació del 9,99% a Telefónica i forma part, ja sense el BBVA, del denominat ‘nucli estable’ dins de l'accionariat de l'operadora a través de la figura de Fainé.

José María Abril, actual vicepresident i conseller dominical en representació de BBVA, forma part del màxim òrgan de govern de Telefónica des del juliol de 2007 i el seu mandat, renovat l'abril de 2022, conclou en aquesta junta general ordinària d'accionistes de la companyia, que tindrà lloc dijous vinent.

 

El president de Telefónica, Marc Murtra, va explicar en la presentació de resultats de la companyia, en què es van fer públiques les pèrdues de 4.318 milions d'euros de 2025, que la sortida d'Abril es deu al fet que el banc biscaí considera que la inversió no és “estratègica”. Abril era el conseller amb més anys en el càrrec després de Fainé i serà substituït per la directiva australiana Jane Thompson.