Montmeló escalfa motors per un Gran Premi de 180 MEUR

La previsió és que 94.000 espectadors participin en la cita de Fórmula 1 i que més de la meitat arribin de fora d'Espanya

El Circuit de Catalunya es troba a Montmeló |ACN El Circuit de Catalunya es troba a Montmeló |ACN

El Circuit de Barcelona - Catalunya es prepara aquests dies per la seva prova estrella, el Fórmula 1 Gran Premi d'Espanya Emirates 2018 que enguany arriba a la 28ena edició. El president de la instal·lació, Vicença Aguilera, ha assegurat que confia que més de 94.000 espectadors participin en aquesta cita esportiva que generarà un impacte sobre l'economia catalana de 180 milions d'euros.

També ha indicat que el 55% dels visitants que arribaran a Montmeló (Vallès Oriental) són de fora d'Espanya, tenen una edat mitjana de 45 anys i es gastaran el doble de la despesa que sol fer un turista corrent que visita Catalunya, al voltant de 1.000 euros. Segons el president del Circuit, l'actual context social i polític no està repercutint de forma negativa en l'activitat de l'equipament, que afirma genera prop de 10.000 contractes de feina temporals cada any.

Subvencionar la Fórmula 1?

Aguilera considera que la celebració d'aquesta prova, que sovint ha estat qüestionada per aquells que no veuen amb bons ulls que les administracions públiques subvencionin activitats d'aquest tipus, és "essencial per Catalunya". En aquest sentit, afegeix que el Circuit "és l'instrument per fer-la possible" i remarca que l'activitat global del Circuit es tradueix en 340 milions d'euros d'ingressos pel país i una recaptació d'impostos de 40 milions d'euros.

Aguilera: "Que s'inverteixi una mica en el Circuit per poder fer una prova com la Fórmula 1 a Catalunya suposa un balanç positiu"

"Que s'inverteixi una mica en el Circuit per poder fer una prova com la Fórmula 1 a nivell de Catalunya suposa un balanç positiu perquè generem molt més impostos del que les administracions ens puguin subministrar a nosaltres a través dels ajuts", ha reivindicat.

 Alhora, també subratlla el paper del Circuit com a "pal de paller" de totes les activitats relatives al món del motor que es duen a terme al territori. "No solament les curses, també la part tècnica, l'enginyeria o la formació", assegura tot posant com a exemple el Grau d'Enginyeria d'Automoció que es fa a Granollers i que permet als seus alumnes poder participar en els tests de la Fórmula 1. "Són activitats importants que generen un teixit econòmic, social i industrail que reforça l'existència del Circuit al Vallès", ha conclòs.

Més informació
Leyre Olavarría (Seat): "Blablacar és un competidor més directe que Tesla"
El RACC guanya 259,3 MEUR camí de la mobilitat
Fórmula 1: un esport de 330 milions d'euros
Avui et destaquem
El més llegit