La Generalitat eleva un 13% les ajudes al comerç, la moda i l'artesania

El departament d'Empresa reparteix 7,54 milions d'euros entre 1.778 projectes

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, durant la inauguració de la 2a Setmana del Comerç La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, durant la inauguració de la 2a Setmana del Comerç

La Generalitat ha destinat 7,54 milions d'euros en ajuts al comerç, la moda i l'artesania durant el 2017, un 12,9% més que l'any anterior. Les subvencions atorgades a través del departament d'Empresa i Coneixement s'han repartit entre 1.778 projectes, un 16,2% més que durant el 2016. Més de la meitat dels ajuts -3,9 milions d'euros, un 52% del total- s'han donat a 350 projectes per a la millora de la competitivitat de l'empresa comercial, a través d'entitats i associacions de comerç. La resta d'ajuts s'han destinat a programes per a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments, a programes de transformació digital, per a la participació en activitats firals o en fires professionals, a programes per a la promoció i comercialització de productes artesans o a la internacionalització de la moda. Aquest balanç del Programa d'Incentius del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) s'ha donat a conèixer aquest dilluns al matí durant la inauguració de la 2a edició de la Setmana del Comerç que ha presidit el secretari general d'Empresa i Coneixement, Pau Villòria, també acompanyat de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta.

La segona línia d'ajuts més subvencionada és el programa per a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments, amb més d'1,4 milions d'euros per a 510 projectes. Els ajuts a la transformació digital han sumat més de 900.000 euros repartits en 420 iniciatives. El programa per a la participació en activitats firals sectorials, multisectorials i professionals a Catalunya va ser finançat amb més de mig milió d'euros per a 260 projectes. La internacionalització de la moda es va endur 375.000 euros en subvencions, amb 80 sol·licituds atorgades; el programa per a la promoció i comercialització dels productes artesans 160.000 euros entre 103 projectes i la participació d'empreses artesanes a fires professionals d'àmbit nacional, estatal i internacional 156.000 euros entre 55 projectes. 

"En les diferents actuacions que fem la de subvencions és molt important", ha descrit Vilalta. La directora general de Comerç ha explicat que de cara al 2018 seguiran amb "línies de treball" similars: Els ajuts per al món associatiu hi tindran "importància", es prioritzarà la "digitalització", "l'enfortiment de poblacions" així com els àmbits de comercialització. En relació amb la dotació dels ajuts, Vilalta ha desitjat que puguin ser "prou interessants per donar resposta com aquest any" però ha dit que les quantitats estan encara per determinar condicionades a la situació de prorroga pressupostària de la Generalitat i a l'aplicació del 155.

La Setmana del Comerç té lloc des d'aquest dilluns fins diumenge 25 de març amb l'objectiu de reflexionar i debatre sobre el paper del comerç i els seus reptes de futur. La sessió inaugural ha anat a càrrec del professor Xavier Sala i Martin amb la ponència La invasió dels robots intel·ligents: És aquest cop diferent?. Durant aquesta setmana se celebraran més ponències, debats i taules rodones amb les Jornades Comerç Increïble. A banda, estan previstes més de 200 activitats arreu del territori organitzades per més de 130 entitats i associacions de comerç. 

Més informació
Barcelona inverteix 1,7 MEUR per digitalitzar el comerç de proximitat
Omnicanalitat, gran oportunitat per al comerç
El comerç acumula quatre anys de creixement de vendes
Avui et destaquem
El més llegit