• Economia
  • El Govern reclama de nou a Brussel·les un canvi en el càlcul de les quotes de pesca

El Govern reclama de nou a Brussel·les un canvi en el càlcul de les quotes de pesca

La Confraria de Pescadors de Roses reclama que amb els 130 dies de treball actuals "no es pot acabar l'any"

El conseller Ordeig durant la seva intervenció en la sessió sobre el futur de la pesca al Mediterrani que ha tingut lloc al Parlament Europeu | Cedida
El conseller Ordeig durant la seva intervenció en la sessió sobre el futur de la pesca al Mediterrani que ha tingut lloc al Parlament Europeu | Cedida
Redacció VIA Empresa
25 de Juny de 2025
Act. 25 de Juny de 2025

El conseller d'Agricultura i Pesca, Òscar Ordeig, ha tornat a reclamar a la Comissió Europea un canvi en el mètode de càlcul de les quotes de pesca. "El que demanem és que escoltin els científics i flexibilitzin els dies de pesca, si no, no recuperarem els plats trencats dels últims anys, desapareixeran les confraries, les llotges i tindrem problemes d'abastament de peix fresc", ha alertat en una atenció als mitjans des del Parlament Europeu.

 

De fet, aquest dimecres el Parlament Europeu ha dedicat aquest dimecres una sessió especial anomenada El futur de la pesca mediterrània: cap a unes pesqueres econòmicament viables i unes comunitats costaneres pròsperes. En aquesta reunió, el Ministeri d’Agricultura i les comunitats de les cinc comunitats autònomes del Mediterrani, juntament amb representants de les regions franceses pesqueres del Mediterrani, han unit les seves veus per demanar que les polítiques europees tinguin en compte l’especificitat de la pesca al Mediterrani a l’hora de fixar-ne les quotes.

“S'ha reclamat a la Comissió Europea un canvi profund en la política pesquera al Mediterrani. Hem presentat un dossier amb propostes per a una pesca més sostenible i equilibrada, amb criteris ambientals, socials i econòmics”, ha manifestat Ordeig. En aquest sentit, el president de la Confraria de Pescadors de Roses, Antoni Abad, ha avisat que el sector necessita una "bombolla d'oxigen" perquè amb els 130 dies de treball actuals "no es pot acabar l'any".