Creix un 20% la venda de la Grossa de Cap d’Any per internet

Nombrosos punts de distribució esgoten els bitllets durant els dies previs al sorteig

Una pantalla de telèfon mòbil durant el procés de compra d'un bitllet de la Grossa de Cap d'Any | ACN Una pantalla de telèfon mòbil durant el procés de compra d'un bitllet de la Grossa de Cap d'Any | ACN

La venda de bitllets de la Grossa de Cap d’Any a través d’internet ha augmentat un 20% en comparació a l’any passat. Segons dades facilitades per Loteria de Catalunya a l’ACN, aquest 2018 s’han disparat els clients que han optat per comprar els seus números utilitzant la pàgina web oficial o l’app de telefonia mòbil, dos mètodes que permeten escollir la combinació de xifres o bé triar un número aleatori.

En conjunt, comptabilitzant la venda de bitllets físics, la distribució de la Grossa de Cap d’Any ha crescut un 4% respecte la mateixa data de l’any passat. A menys de 24 hores per l’inici del sorteig, nombrosos punts de venda física han esgotat els bitllets, mentre alguns compradors busquen un establiment on poder aconseguir un número a última hora.

Aquest any diversos compradors de la Grossa de Cap d’Any han optat per escollir els seus números a través de la pàgina web i de l’aplicació de telefonia mòbil, previ registre al portal web de Loteria de Catalunya. Segons aquest organisme, hi ha hagut un 20% més de compradors que han seguit aquest mètode en comparació a les dades de l’any passat.

Producte de proximitat

Durant aquest cap de setmana, però, també hi ha molts ciutadans que s’apropen als punts de venda física en busca d’un bitllet per al sorteig de dilluns, bé sigui en el format tradicional de cartró o escollint un número a través del terminal expenedor. Entre els establiments que només tenien bitllets de cartró, n’hi ha molts que ja han esgotat les existències. 

És el cas d’un dels dos supermercats Esclat de Vilafranca del Penedès, on van vendre l’últim bitllet just ahir dissabte. “Cada anys s’exhaureix”, ha explicat a l’ACN Josep Enciso, gerent de l’establiment, que ha puntualitzat que aquest any han incrementat la distribució de bitllets prop d’un 17%. 

Segons Enciso, el sorteig de la Grossa de Cap d’Any “té molt bona acceptació entre els clients perquè és un producte de proximitat”, i ha vaticinat que demà dilluns encara hi haurà compradors que els preguntaran si poden aconseguir algun número a últim moment, ja que la venda està autoritzada fins les 11 h -una hora abans del sorteig-.

Més informació
La Loteria de Nadal ve amb menys impostos
Josep Manuel Iborra: "A Espanya només 500 administracions de loteria tenen pàgina web "
La loteria, a la guardiola de les pensions
Avui et destaquem
El més llegit