La indústria del packaging entra de ple a l’economia circular. Així s’ha constatat a Hispack, la fira líder de l’envàs i l’embalatge d’Espanya, clausurada avui al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona amb més de 26.000 visitants, l’11% internacional. La sostenibilitat ha estat la gran protagonista a les innovacions presentades i a les activitats d’una edició que ha ajudat a fabricants i marques de diferents sectors a adaptar el packaging i els seus processos associats de producció i logística al nou marc normatiu.
Responent a les expectatives generades, Hispack s’ha erigit novament en el punt de trobada del sector per mostrar la innovació en packaging i el seu impacte positiu en nombroses indústries usuàries, en les persones com a consumidores, i en el planeta. El saló ha rebut un 8% més de visitants que a la passada edició celebrada el 2022, quan va registrar 24.287 assistents, sense comptar els que va aportar el saló de la indústria gràfica, Graphispag, amb què es va celebrar simultàniament. En la seva 19a edició, Hispack ha reunit un total de 819 expositors de 28 països.
El saló ha rebut un 8% més de visitants que a la passada edició celebrada el 2022
Durant quatre dies, el saló de Fira de Barcelona ha estat un aparador de tendències i solucions per donar resposta als requeriments dels canvis legislatius orientats a implantar l’economia circular a partir de la reducció, reciclatge i reutilització de materials, envasos i embalatges. En línies generals, els expositors s’han mostrat satisfets dels contactes comercials realitzats, destacant la qualitat del visitant que ha acudit a la cita sectorial i el seu interès per resoldre reptes concrets vinculats a la sostenibilitat tant del propi packaging com de la tecnologia de producció associada.
El president del saló, Jordi Bernabeu, fa un bon balanç de la fira “que ha atret visitants amb poder de decisió gràcies a una potent oferta comercial representativa de tot el cicle de vida del packaging i d’un programa d’activitats que ha promogut la interacció i el debat sectorial en un moment de transformació com ara”. Bernabeu també ha destacat l’objectiu complert de creixement en internacionalitat, atraient visitants i compradors de mercats d’interès per a les exportacions de la indústria espanyola del packaging.
Per la seva banda, el director d’Hispack, Xavier Pascual, ha subratllat “el caràcter generalista de la fira com un dels seus punts forts a l’hora de reunir professionals de diferents indústries, així com el seu paper per facilitar la permeabilitat de la innovació i el coneixement creuat al voltant del packaging entre diversos sectors”.
El ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha visitat avui Hispack per conèixer de primera mà les innovacions en clau de sostenibilitat presentades pels expositors. Hereu ha destacat “el magnífic termòmetre del clima industrial que suposa la fira ja que si al packaging li va bé, vol dir que altres indústries usuàries augmenten la demanda”. La pròxima edició d’Hispack tindrà lloc del 4 al 7 de maig del 2027.