• Economia
  • La inflació a l’eurozona puja fins al 2,1% a l’agost

La inflació a l’eurozona puja fins al 2,1% a l’agost

L’increment es deu a l’encariment dels aliments, l’alcohol i el tabac l’últim mes, mentre que l'energia continua abaratint-se

Una cambrera treballant en una terrassa d'un bar de la plaça de la Font a Tarragona | Arnau Martínez / Mar Rovira / ACN
Una cambrera treballant en una terrassa d'un bar de la plaça de la Font a Tarragona | Arnau Martínez / Mar Rovira / ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
02 de Setembre de 2025 - 01:38

La inflació a l'eurozona durant el mes d’agost se situa en el 2,1%, una dècima per sobre la taxa del 2% registrada el juliol. Així ho indica l'Eurostat, l'oficina estadística de la Unió Europea (UE), en les seves estimacions publicades aquest dimarts.

 

Segons les últimes dades, els preus de l’alimentació, l’alcohol i el tabac han estat els principals impulsors de la inflació, amb una taxa del 3,2%, seguit dels serveis, amb una taxa del 3,1%. Per contra, l'energia continua abaratint-se (-1,9%), tot i que la davallada de preus és inferior al -2,4% del mes de juliol.

Comparativament amb el mes de juliol, si es confirmen les estimacions, la inflació pujaria en 10 països de l'eurozona, mentre que baixaria a Grècia, França, Xipre, els Països Baixos i Eslovàquia, i es mantindria igual a Bèlgica, Espanya i Itàlia. Així, la inflació a l’estat espanyol seguiria en el 2,7%.